فایل صوتی جنجالی ترامپ با مدل مستهجن منتشر شد

کدخبر: ۲۲۸۲۲۹
اقتصادنیوز: وکیل سابق ترامپ فایل صوتی‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد ترامپ تلاش کرده با پرداخت پول به یک مدل، او را از انتشار خبر رابطه جنسی‌اش با ترامپ، منصرف کند.
فایل صوتی جنجالی ترامپ با مدل مستهجن منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار فایل صوتی مکالمه‌اش با ترامپ درباره پرداخت پول به یک مدل آمریکایی، اوضاع را بیش از پیش برای ترامپِ درگیر در چند مناقشه قضایی و رسانه‌ای دشوارتر کرد.

این فایل صوتی که اولین بار شبکه «سی. ان. ان» آن را منتشر کرد، کیفیت بالایی ندارد، اما بخش‌های قابل شنیدن آن نشان می‌دهد که او با وساطت کوهن تلاش کرده به «کارن مک‌داگل» مدل نشریه مستهجن «پلی بوی» حق‌السکوت بدهد. این فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۱۶ و تنها یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

در بخشی از این فایل صوتی، کوهن که آن زمان وکیل ترامپ بوده، به او توصیه می‌کند که برای پرداخت پول به مک‌داگل یک شرکت صوری تأسیس شود و پول از طریق حساب این شرکت منتقل شود.

ترامپ در واکنش به این پیشنهاد کوهن، می‌گوید: «نقد بپردازید.»

فایل صوتی پس از آنکه کوهن این پیشنهاد را رد می‌کند و طرفین در حال صحبت درباره این هستند که می‌توان این پرداخت را با چک هم انجام داد، قطع می‌شود.

سال ۲۰۱۶، نشریه «نشنال انکوآیرر» که از حامیان ترامپ به شمار می‌آمد، با پرداخت ۱۵۰ هزار دلار به مک‌داگل، حق نشر داستان ارتباط او با ترامپ را خریداری کرد، اما از انتشار آن خودداری کرد. 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از افراد نزدیک به ترامپ و کوهن نوشته است که این دو نفر در این فایل صوتی در حال صحبت درباره پرداخت پول به نشنال انکوآیرر هستند تا این نشریه مک‌داگل را راضی کند که همچنان از صحبت درباره رابطه‌اش با ترامپ خودداری کند.

در حالی که «رودی جولیانی» وکیل کنونی ترامپ هفته گذشته همزمان انتشار خبر وجود این فایل صوتی مدعی شد که این فایل نشان می‌دهد ترامپ از پرداخت پول به مک‌داگل مطلع نبوده، اما اظهارات ترامپ در این فایل نشان می‌دهد که او از قبل در جریان این مسئله قرار داشته است.

کوهن که یکی از نزدیک‌ترین و وفادارترین دستیاران حقوقی ترامپ بوده و بسیاری او را صندوقچه اسرار رئیس‌جمهور آمریکا می‌دانند، از چند ماه پیش به ظن ایفای نقش در پرداخت حق‌السکوت به زنانی که مدعی ارتباط جنسی با ترامپ بودند، تحت تقیق مقام‌های فدرال نیویورک قرار دارد. مسئولان این پرونده در حال بررسی این سوال هستند که آیا در این پرداخت‌ها قوانین مربوط به تأمین مالی ستاد انتخاباتی نقض شده است، یا نه.

در این فایل صوتی، شنیده می‌شود که کوهن پیشنهاد می‌دهد یک شرکت صوری تأسیس شود و از طریق این شرکت حق نشر اظهارات مک‌داگل از نشنال انکوآیرر خریداری شود. کوهن در مورد دیگری هم اقدام مشابهی کرده است. او در پاییز سال ۲۰۱۶، شرکتی را به نام «اسنشال کانسولتنتس» در دلاویر آمریکا تأسیس کرده و از طریق آن به «استفانی کلیفورد» (ملقب به «استورمی دنیلز») بازیگر فیلم‌های مستهجن که مدعی بود با ترامپ رابطه جنسی داشته، حق‌السکوت پرداخت کرده بود.

با وجود آنکه «دیوید پکر» مدیر موسسه «ای. ام. آی» (که نشنال انکوآیرر یکی از زیرمجموعه‌های آن است) از دوستان نزدیک ترامپ بوده، اما آنطور که در این فایل صوتی شنیده می‌شود، ترامپ و کوهن از اینکه حتی بعد از خرید حق نشر از نشنال انکوآیرر، این نشریه اظهارات مک‌داگل را منتشر کند، اظهار نگرانی می‌کنند. کوهن می‌گوید: «معلوم نیست که آن شرکت، معلوم نیست او، چه کار کنند.»

این فایل صوتی یکی از اسنادی است که در جریان بازرسی‌های ماه آوریل از خانه و اقامتگاه کوهن به دست آمده است. در جریان آن بازرسی‌ها انبوهی از اسناد و فایل‌های صوتی، که گفته می‌شود بخش اعظم آن‌ها با ترامپ در ارتباط است، توقیف شد. ترامپ تاکنون چند بار از ورود مأموران اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف. بی. آی) به خانه کوهن انتقاد کرده است.

کوهن که زمانی از حامیان سرسخت ترامپ بود، از میانه تحقیقات به او پشت کرد و گفت منافع خود و خانواده‌اش را به منافع ترامپ ترجیح می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید