چین پروازهای آمریکایی را لغو مجوز می‌کند

کدخبر: ۲۲۸۳۲۹
اقتصادنیوز؛ پس از پایان مهلت ایرلاین‌های آمریکایی برای تغییر نام تایوان به چین تایپه و خودداری از اصلاح نام این منطقه، چین مجوز پرواز آنها را لغو می‌کند.
چین پروازهای آمریکایی را لغو مجوز می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ چین از مدت‌ها قبل از بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی درخواست کرده بود که از ذکر نام تایوان خودداری کرده و بجای آن از کلمه «چین تایپه» استفاده کنند. چین همچنین به این شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بود که در مدت زمان و مهلت مشخصی باید این نام را تغییر دهند در غیر این صورت مجوز پرواز و رفت و آمد هواپیماهایشان را صادر نخواهد کرد. به همین خاطر بسیاری از ایرلاین ها نظیر ایرکانادا، ایر ایندیا و کانتاس استرالیا نام تایوان را از پروازهای خود حذف و کلمه چین تایپه را جایگزین آن کردند. این در حالیست که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از چنین اقدامی خودداری کردند و مهلت مقرر چین را نادیده گرفتند.

حالا دولت چین با اتمام مهلت معین خود برای شرکت‌های هواپیمایی، از دولت آمریکا درخواست کرده است که ایرلاین‌های فعال در این کشور را وادار کند نام چین تایپه را جایگزین تایوان کنند.

 چند ماه پیش بود که سازمان هواپیمایی چین در نامه‌ای شدید اللحن از ایرلاین‌های آمریکایی خواسته بود قوانین حاکمیتی چین را نقض نکنند و به مسائل جدایی طلبی چین تایپه دامن نزنند.

چین، منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون اصل اول چین بخشی از خاک خود می‌داند و آن را چین تایپه می‌نامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید