لیست های قلابی مدیران بازنشستگان شهرداری

کدخبر: ۲۲۸۳۸۳
اقتصادنیوز :روز گذشته پس از تصویب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، لیست‌های مدیران بازنشسته شهرداری در فضای مجازی منتشر شد که برخی از آنها جزو استثناءهای این مصوبه محسوب می‌شدند.

به گزارش افتصادنیوز به نقل از مهر ، مدت‌هاست که به مدیران بازنشسته و کهنسال نهادهای مختلف اعتراض می‌شود. برخی از اعضای شورای شهر تهران طرحی را به هیئت رئیسه ارائه کردند که بر اساس آن، سن مدیریت در شهرداری کاهش پیدا کند؛ طرحی که همچنان منتظر است هیئت رئیسه شورا زمانی را برای طرح آن در صحن علنی مشخص کند.

انتخاب برخی از بازنشستگان به عنوان شهردار و یا مدیران میانی مدت‌هاست مورد انتقاد جوان‌ترهای شهرداری و شورا است. روز گذشته مصوبه مجلس در خصوص ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان فرصتی شد تا دوباره این انتقادها مطرح شود و برخی لیست‌های ۳۰ تا ۴۰ نفره از مدیران شاخص شهرداری که بازنشسته شدند، منتشر شود.

در میان این اسامی، سه معاون شهردار و چند مدیر سازمان و شرکت به چشم می‌خورد، اما به گفته یک کارشناس حوزه شهری، بسیاری از این افراد جزو استثناءها قرار می‌گیرند. به طور مثال یکی از مدیرانی که گفته می‌شود از سال ۴۴ فعالیتش را در شهرداری تهران آغاز کرده، هنوز حکم رسمی بازنشستگی‌اش صادر نشده و هنوز کارمند محسوب می‌شود؛ هرچند این اتفاق نیز تخلف است اما اطلاق عنوان «بازنشسته» به این فرد صحیح نیست و یا بر اساس قانون، ایثارگران می‌توانند بیش از ۳۰ سال به کار خود ادامه دهند و دیرتر بازنشسته شوند که شهردار یکی از مناطق که ۳۲ سال خدمت در شهرداری دارد، شامل حال این قانون است و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها وضعیت بازنشستگی‌شان متفاوت است. یکی از معاونین و رؤسای سازمان‌ها که در لیست بازنشستگان شهرداری آورده شده، عضو هیئت علمی هستند.

شورای شهر بر اجرای قانون نظارت می‌کند

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید: هنوز مصوبه شورا نهایی نشده و در صورت آنکه به صورت قانون ابلاغ شد، برنامه‌ریزی‌هایی برای نظارت برای اجرای این قانون در شهرداری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه شورای پنجم بر اجرای قانون گفت: شورا ناظر اجرای قوانین است و با توجه به حساسیت‌های ما پس از ابلاغ حتماً به رعایت آن در شهرداری توجه خواهیم کرد.

قوانین خوب نباید فرصتی برای عقده‌گشایی شود

حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه مصوبه روز گذشته مجلس شامل حال شهرداری‌ها نیز می‌شود، افزود: این مصوبه در مرحله اظهارنظر شورای نگهبان است و هر زمان مورد تائید قرار گرفت باید مدیرانی که شامل حال این قانون می‌شوند، استعفا بدهند تا فرصت برای جوانترها فراهم شود البته استثناءهایی نیز در این قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: برای استفاده از توانایی جوانانی که از لحاظ تحصیلات بسیار کارآمد هستند و حل بحران اشتغال در میان جوانان، مجلس به این موضوع ورود کرد که سازمان بازرسی و دولت باید در اجرای این قانون توجه ویژه‌ای کنند. خوشبختانه این قانون شامل حال شهرداری‌ها هم می‌شود زیرا ضوابط استخدامی در شهرداری‌ها مشابه ضوابط عمومی کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به لیست‌های منتشر شده در فضای مجازی، در خصوص مدیران بازنشسته گفت: برخی از این اسامی هنوز به ۳۰ سال خدمت نرسیده‌اند و امیدوارم اتفاق خوبی که افتاده، تحت تأثیر حاشیه‌ها قرار نگیرد و افراد نیز از این فرصت برای عقده‌گشایی استفاده نکنند. اطلاعات افراد بازنشسته‌ای که شامل حال این قانون می‌شود، به راحتی قابل احصاء است و حتماً پس از نهایی شدن قانون، از سمت‌های خود خداحافظی خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید