استقلال و پرسپولیس مقتدر در هفته‌های اول

کدخبر: ۲۲۸۵۲۶
اقتصاد نیوز: پرسپولیس دیشب در اولین بازی خود در فصل جدید موفق شد حریف مشهدی خود را شکست دهد تا آمار خوب خود در خارج از خانه را حفظ کند. امشب نیز استقلال مقابل پیکان بازی خواهد کرد. آبی ها نیز معمولا در بازی های اول فصل جدید موفق عمل کرده اند.
استقلال و پرسپولیس مقتدر در هفته‌های اول

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود ،هفته نخست لیگ، یکی از مهم‌ترین هفته‌های لیگ محسوب می‌شود.یک شروع خوب یا بد می‌تواند جهت دهنده ادامه فصل باشد.

 در تاریخ لیگ برتر، بارها تیمی با شکست در هفته‌های نخست وارد بحران شده و در ادامه فصل نیز نتوانسته نتایج اول فصل را جبران کند مانند آنچه بر استقلال در فصل گذشته اتفاق افتاد و یا تیمی مثل پرسپولیس در همان لیگ هفدهم با عملکرد خوب در هفته‌های نخست در هفته‌های پایانی خیال خود را از قهرمانی راحت کرد.

استقلال بهترین تیم هفته‌های نخست

استقلال بهترین تیم تاریخ لیگ برتر در هفته اول است. این تیم در بازیهای اول لیگ ۳۸ امتیاز کسب کرده است و صاحب ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و یک شکست شده‌است.استقلال تهران تا لیگ پانزدهم، آمار تحسین برانگیزی در هفته نخست داشت ولی در ۲ فصل اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است این تیم در طول تاریخ در هفته اول شکستی نداشت و همیشه در بازی اول فصل گل زده بود که این آمار خوب با شکست برابر صنعت نفت آبادان در فصل گذشته از بین رفت.

پرسپولیس مطمئن در خارج از خانه

پس از استقلال، پرسپولیس قرار دارد. این تیم در هفته های نخست لیگ ۳۳ امتیار کسب کرده است. پرسپولیس در ۲ فصل گذشته لیگ را با برد آغاز کرده است و از لیگ ششم تاکنون هیچ وقت در هفته‌ اول باخت نداشته است اما آخرین باری که در بازی نخست مغلوب شده در مشهد و برابر ابومسلم بوده است.

پرسپولیس آمار خوبش در هفته‌های نخست را مدیون عملکرد درخشانش در بازیهای خارج از خانه است.پرسپولیس بهترین تیم بازیهای خارج از خانه در هفته نخست است و در ۹ بازی صاحب ۵ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست شده است.

قاطعترین پیروزی و پرگل‌ترین بازی هفته اول نیز به نام این تیم ثبت شده است. پرسپولیس در لیگ سوم در هفته اول پگاه گیلان را با نتیجه پرگل ۸ بر ۲ شکست داد

پدیده بی شکست در هفته‌های اول

پدیده مشهد هرچند که سابقه زیادی در لیگ برتر ندارد ولی در بین تیمهای حاضر در لیگ آمار منحصر به فردی دارد و تنها تیم بدون شکست محسوب می‌شود هرچند که بیشتر نتایج این تیم تساوی بوده و در ۴ دوره حضور خود صاحب ۱ پیروزی و ۳ تساوی شده است.

تبریزیها و ضعیف‌ترین آغاز

گسترش فولاد که ظاهرا در این فصل تحت نام ماشین‌سازی در لیگ بازی خواهد کرد در بین تیم‌های حاضر در این دوره بدترین عملکرد را داشته است و این تیم هیچگاه لیگ را با پیروزی شروع نکرده است و متحمل ۲ شکست و ۳ تساوی شده است.

بعد از گسترش فولاد دیگر تیم تبریزی، تراکتورسازی قرار دارد. این تیم در ۱۰ دوره حضور در لیگ برتر تنها ۷ امتیاز کسب کرده است و این تیم در هفته‌های نخست تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده است.

پرفسور بهترین شروع، آقا معلم بدترین آغاز

همانطور که برانکو بهترین میانگین امتیاز بین مربیان در تاریخ لیگ برتر دارد در هفته های نخست نیز این آمار را به نام خود ثبت کرده و در ۳ دوره‌ای که در هفته اول در لیگ برتر حضور داشته ۲ بار به پیروزی رسیده و یک بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در سمت مقابل مجید جلالی قرار دارد که بین مربیان حاضر در این دوره لیگ، آمار بدی از خود در هفته نخست به جای گذاشته است. این مربی در ۱۲ دوره حضور در هفته ای نخست لیگ تنها موفق به کسب ۹ امتیاز شده است و میانگین امتیاز ۰.۷۵ امتیاز در هر بازی از خود به جای گذاشته است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید