حمایت علم‌الهدی از سخنان روحانی/ حب و بغض در بیان مسائل در نماز جمعه، نماز را باطل می‌کند

کدخبر: ۲۲۸۶۰۰
اقتصادنیوز: امام جمعه مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: دولت و مسئولان باید با برنامه ریزی دقیق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: جشن های دهه کرامت توسط مردم و آستان قدس به خوبی برگزار شد و از همه دست اندکاران این حوزه تقدیر می کنیم. 

وی در ادامه به سالروز برگزاری نماز جمعه در ۵ مرداد ۱۳۵۸ اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از موفقیت های انقلاب اسلامی ایران است که با دستور امام خمینی(ره) برگزار شد و بزرگترین اثر این فرضیه گره خوردن دین و نظام با یکدیگر بود و 40 سال این مسیر ادامه یافته است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خطیبی که در نماز جمعه سخن می گوید باید در خطبه دوم به مردم مسائل روز را آگاهی بدهد، درد دل مردم را بگوید و موقعیت جامعه را تببین کند و اگر این مهم به انجام رسید معنای آن دولت ستیزی و جناح گرایی نیست. در این کشور به دلیل سیاست زدگی کسانی که وظیفه دینی خود را انجام می دهند و سخنانی بر این اساس می گویند که  مورد اقبال جناحی قرار نمی گیرد که نباید اینگونه باشد.

امام جمعه مشهد گفت: اگر حب و بغض و در بیان مسائل نماز جمعه باشد با نفس این فریضه منافات دارد و نماز باطل می شود. 

علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز مشکل عمده مردم ما اقتصادی بوده و واقعیت جامعه است. درآمدی که مردم دارند  و بر اساس آن زندگی خود را تنظیم می کنند وقتی قرار شد با نوسان طلا و ارز دچار مشکل شود جامعه هم با مشکل مواجه می شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید به هر طریقی می شود برای حل این مشکل تدبیر کنند و مردم را از این وضعیت نجات دهند. دشمن ۴۰ سال است که تلاش می کند این نظام را بر اندازی کند که تاکنون موفق نبوده است زیرا ما به خداوند اعتقاد داریم اما آنها به این مهم توجهی نمی کنند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: سخنان رئیس جمهور در عدم صدور نفت منطقه در صورت جلوگیری از فروش نفت ایران که مورد تایید رهبری قرار گرفت باعث شد تا دشمن مقابل این سخن موضوع گیرد و رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید کرد. آنها فکر می کردند به جای تنگه هرمز می توانند نفت خود را از باب المندب منتقل کنند که با قهرمانی یمنی ها عربستان اعلام کرد از این تنگه برای انتقال نفت استفاده نخواهد کرد.

علم الهددی اظهار کرد: بعد از هدف قرار گرفتن کشتی های سعودی عربستان به آمریکا اعلام کرد اگر تنگه هرمز بسته شود قحطی نفت در دنیا ایجاد می شود و این پیروزی اخیر ملت ایران بود و باید گفت هر تهدیدی که دشمن می کند را با شکست مواجه می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید