عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

آمارهای خلاف واقع مردم را عصبانی می‌کند

کدخبر: ۲۲۸۶۳۸
اقتصادنیوز؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از آمار اعلام شده درباره تورم توسط بانک مرکزی گفت: آمارهایی خلاف واقعیت دست آوردی جز عصبانی کردن مردم ندارد.
آمارهای خلاف واقع مردم را عصبانی می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بانک مرکزی نرخ تورم را 8.7 درصد اعلام کرده است اظهار داشت: چنین نرخ تورمی واقعیت ندارد، این نوع آمارها جز عصبانی کردن مردم دستاورد دیگری ندارد، مردم آنچه که لمس می کنند را می پذیرند نه آمار شفاهی که مسئولان می دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در این باره که بانک مرکزی زیر بار دو نرخی شدن تورم نمی رود، گفت: منظور ما این نیست که نرخ تورم را دو رقمی اعلام کند بلکه می گویم باید واقعیت های جامعه را  براساس وظایف قانونی اش اعلام کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس دهم شورای اسلامی به دلیل زیر بار نرفتن بانک مرکزی برای اعلام نرخ واقعی تورم اشاره کرد و ادامه داد: علت این امر فرار از مسئولیت و پاسخگوی است در حالی که مردم چنین اجازه ای به مسئولان نمی دهند و با انتخاب نمایندگانی در مجلس این ابزار را در اختیار نمایندگان قرار می دهند تا مسئولان را مورد سوال قرار دهیم.

حاجی دلیگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، از نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خبر داد و گفت: درنامه به رئیس قوه قضاییه خواسته ایم مستند با اصل 156 قانون اساسی حافظ حقوق مردم باشند تا فرد مسئولی بعد از دوره مسئولیتش پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه توجیه خوبی نیست که مسئول بعد از کنار گذاشته شدن از مسئولیت تصمیم گیری ها شانه خالی کند، بیان داشت: افرادی به وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند چه در مسئولیت باشند، چه کنار بروند و چه کنار گذاشته شوند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید