پنتاگون: برنامه‌ریزی برای حمله آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران خیالبافی است

کدخبر: ۲۲۸۶۷۷
اقتصادنیوز؛ جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) فضاسازی‌های یک رسانه درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را «خیالبافی» توصیف کرد.
پنتاگون: برنامه‌ریزی برای حمله آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران خیالبافی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه فضاسازی‌های یک رسانه درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را «خیالبافی» توصیف کرد. 

روز گذشته (پنجشنبه) شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز استرالیا» به نقل از منابعی در دولت استرالیا مدعی شده بود دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی‌ برای حمله به «ظرفیت‌های هسته‌ای» ایران است و این حمله ممکن است در همین اوایل ماه آینده میلادی انجام شود. 

«مالکوم تورنبال» ساعاتی بعد از انتشار این گزارش آن را تکذیب کرد و آن را «گمانه‌زنی‌هایی» دانست که با استناد به منابع گمنام تنظیم شده است. 

خبرنگار دفاعی «میلیتری‌تایمز» در حساب کاربری‌اش در توئیتر روز جمعه نوشته «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرده است. 

«متیس» در پاسخ به سوالی درباره گزارش رسانه استرالیایی گفت: «اصلاً نمی‌دانم خبرنگاران استرالیا این خبر را از کجا آورده‌اند. اطمینان دارم این اقدام (حمله به ایران) چیزی نیست که در حال حاضر در دست بررسی باشد. فکر می‌کنم داستان‌سرایی، بهترین توصیفی است که می‌توانم درباره آن بگویم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید