غلظت گرد و غبار در سیستان به 28 برابر حالت ناسالم رسید

کدخبر: ۲۲۸۶۹۰
​اقتصاد نیوز:کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای مناطق مختلف سیستان واقع در شمال استان امروز به 28 برابر حالت ناسالم و 6،5 برابر حد بحرانی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز سه هزار و 23 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: حداکثر سرعت وزش باد امروز در منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان سرعت فعلی وزش باد در منطقه سیستان با محوریت زابل و زهک 80 کیلومتر بر ساعت است.

فرجی خاطرنشان کرد: شعاع دید افقی در برخی ساعات امروز در شهرستان زهک به 50 متر نیز رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها توفان تا سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد اما از فردا از شدت آن کاسته می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: گرد و غبار حاکم بر منطقه سیستان سبب غبارآلودی هوای دیگر شهرهای استان نیز شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید