پوتین: آماده سفر به آمریکا هستم

کدخبر: ۲۲۸۶۹۸
اقتصادنیوز : رئیس جمهور روسیه با اعلام آمادگی برای سفر به واشنگتن به دعوت همتای آمریکایی خود، اعلام کرد که از دونالد ترامپ برای دیدار از مسکو دعوت به عمل آورده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم، پوتین که پس از نشست روز جمعه سران کشورهای بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با خبرنگاران سخن می گفت، گفت: «آماده ام به واشنگتن بروم.»

پوتین با اعلام خبر دعوت از رئیس جمهور آمریکا برای سفر به روسیه گفت که ترامپ علاقه مند به برگزاری دیدارهایی در آینده است.

وی در عین حال تصریح کرد که باید شرایط برای برگزاری چنین دیدارهایی مناسب باشد.

به گفته پوتین، رهبران روسیه و آمریکا قرار است در حاشیه اجلاس آتی سران گروه 20 که اواخر نوامبر سال جاری میلادی (اوایل آذر) در پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد، دیدار کنند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به انتقادات جامعه آمریکا از ترامپ به خاطر دیدار اخیرشان در هلسینکی فنلاند گفت: «زندگی ادامه دارد و تماس های ما با وجود تمام مشکلات –مشکلات زندگی سیاسی داخلی آمریکا- ادامه دارد.»

پوتین با تأکید بر لزوم دیدارهای حضوری با همتای آمریکایی خود برای بحث در مورد مسائل مختلف دوجانبه و بین المللی گفت: «برقراری تماس در بالاترین سطح سیاسی لازم است... شما نمی توانید در مورد همه چیز تلفنی صحبت کنید.»

دیدار میان رهبران آمریکا و روسیه در 25 تیرماه در فنلاند و سخنان ترامپ در کنفرانس خبری پس از آن که روسیه را از هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا مبری دانسته و حماقت دولت های قبلی آمریکا را سبب تیره شدن روابط واشنگتن و مسکو خوانده بود، باعث ایجاد موج انتقادات شدید از ترامپ شده است.

  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید