​کاخ سفید از دعوت ترامپ به مسکو استقبال کرد

کدخبر: ۲۲۸۷۰۰
اقتصادنیوز : سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در واکنش به دعوت رئیس جمهوری روسیه از همتای آمریکایی خود برای سفر به مسکو، از این موضوع استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سارا سندرز» در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: رئیس جمهور ترامپ چشم به راه میزبانی از رئیس جمهوری روسیه در ابتدای سال آینده (میلادی) بوده و همچنین پذیرای پیشنهاد سفر به مسکو در پی دریافت دعوت‌نامه رسمی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت که از همتای آمریکایی خود برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

پوتین تاکید کرد که در صورت «تحقق شرایط لازم»، او هم آماده سفر به واشنگتن برای دیدار با ترامپ خواهد بود.

ترامپ چندی پیش پس از دیدار با پوتین از او برای انجام این سفر در فصل پاییز دعوت کرده بود.

این هفته اما «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که به علت تداوم تحقیقات درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، این سفر تا سال آینده میلادی به تعویق افتاده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مستقیما مسکو را مسبب فعالیت‌های تبلیغاتی علیه حزب دمکرات در جریان انتخابات 2016 این کشور می‌دانند که به پیروزی ترامپ منجر شد.

ترامپ اما بارها درخصوص صحت این موضوع ابراز تردید کرده اما گاه پس از مواجهه با موج انتقادها، از مواضع خود در این رابطه عقب نشسته است.

وی پیش از این نیز در اظهارنظری که از سوی برخی رسانه‌ها به «فرار رو به جلو» تعبیر شد، از تاثیرگذاری احتمالی روسیه در انتخابات آتی کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ رئیس جمهوری مثل من به روسیه سخت نگرفته است، آن‌ها به شدت برای قدرت گرفتن دمکرات‌ها تلاش خواهند کرد. قطعا ترامپ را نمی‌خواهند!

انتخابات کنگره آمریکا ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید