پاکسازی گوگل پلی از اپلیکیشن‌های ارز رمزپایه

کدخبر: ۲۲۸۷۱۲
​اقتصاد نیوز:ماه گذشته اپل از تصمیم خود برای مسدود کردن اپلیکیشن‌های مرتبط با ماینینگ ارز رمزپایه پرده برداشت و حالا نوبت به گوگل رسیده که با چنین برنامه‌هایی مبارزه کند. در همین راستا، غول موتورهای جستجو قوانین لازم‌ الاجرا برای توسعه‌دهندگان فروشگاه گوگل پلی را به‌روزرسانی کرده است.
پاکسازی گوگل پلی از اپلیکیشن‌های  ارز رمزپایه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، با مطالعه قوانین جدید به فهرست بلندبالایی از قابلیت‌ها بر می‌خورید که در صورت وجود در یک اپلیکیشن، منجر به اخراج آن از گوگل پلی خواهند شد. طبیعتا در صورت وجود کوچک‌ترین شواهدی از ماینینگ ارزهای دیجیتالی در یک اپلیکیشن، دیگر آن محصول نمی‌تواند روی فروشگاه گوگل حضور داشته باشد.

 

همانطور که می‌دانید، ماینینگ (یا به فارسی معدن‌کاوی) ارزهای رمزپایه نیازمند حل معادلات پیچیده ریاضی است که شاید بدون اطلاع و رضایت کاربر تمام قدرت سخت‌افزاری یک دیوایس هوشمند را به اشغال خود درآورد.

اما برنامه گوگل فراتر از مبارزه با اپلیکیشن‌های ماینینگ هم خواهد رفت. مطابق قوانین جدید، اپلیکیشن‌هایی که محتوای جنسی و نامناسب به کودکان ارائه می‌کنند هم در دسته محصولات ممنوع قرار گرفته و در جا پاک خواهند شد. همچنین با برنامه‌هایی که تصاویر کودک‌آزاری را اشاعه می‌دهند نیز برخورد مشابهی می‌شود.

با این قوانین جدید، دایره اپلیکیشن‌های ممنوع در گوگل پلی گسترده‌تر از همیشه شده و قرار است که به شکل جدی‌تری با آن‌ها مبارزه شود. اگر می‌خواهید از فهرست طویل و دراز محصولات ممنوع در گوگل پلی مطلع شوید، می‌توانید همین حالا به مرکز سیاست‌های توسعه‌دهندگان گوگلمراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید