دیدارها و مراودات مشاور امنیت ملی و وکیل ترامپ با منافقین

کدخبر: ۲۲۸۷۷۱
اقتصادنیوز: اسناد وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد از زمان تحلیف رئیس جمهوری آمریکا در یک سال گذشته، مشاور امنیت ملی و وکیل وی دست‌کم ۵ بار با گروه منافقین دیدار داشته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، واشنگتن پست نوشت، اسناد منتشر شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا گویای آن است که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، از جولای سال میلادی گذشته تاکنون دست‌کم ۵ بار با گروهک منافقین دیدار داشته‌اند.

گفتنی است این گروه سال میلادی ۲۰۱۲ از لیست تروریستی آمریکا حذف شده حال‌آنکه علاوه بر جنایاتی که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیه مردم این کشور مرتکب شده‌اند، از نظر وزارت خارجه آمریکا نیز کارنامه سیاهی دارند و به کشتار اتباع آمریکایی و تلاش برای ربودن آنها متهم هستند. منافقین در سال ۱۹۹۲ میلادی نیز با حمله به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، به یکی از معدود گروه‌هایی تبدیل شدند که در خاک آمریکا دست به عملیات تروریستی زدند.

اما ظاهراً این‌روزها، عمق دشمنی گروهک منافقین و آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده که دست دوستی به یکدیگر داده و علیه ایران متحد شده‌اند.

اسنادی که از آنها نام برده می‌شود طبق قانون «ثبت عوامل بیگانه» و از سوی گروهک منافقین در اختیار وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته است.

طبق اسناد ارائه شده، جولیانی از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، ۳ بار با گروهک منافقین دیدار داشته که تاریخ آنها به ۱۰ فوریه و ۱۰ می ۲۰۱۷ و همچنین ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ باز می‌گردد.

بولتون نیز در تاریخ‌های ۱۳ آوریل و ۲ آگوست ۲۰۱۷ با این گروه تروریستی ملاقات داشته است.

این درحالی است که نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در ماه میلادی جولای اقدام به بازنشر یکی از توییت‌های این گروه تروریستی کرد.

با تکیه بر شواهد فوق، دوگانگی میان اظهارات ترامپ مبنی بر توسل به دیپلماسی (!) و تلاش برای حصول توافق بهتر با ایران و راهکاری که اعضای بلندپایه دولت وی برای براندازی نظام ایران در پیش گرفته‌اند به خوبی نمایان است و این مسئله بیش‌ازپیش صداقت طرف آمریکایی را زیر سوال می‌برد.

جالب آنکه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا دیروز جمعه در واکنش به خبر رسانه استرالیایی «ای‌بی‌سی» مبنی بر آمادگی واشنگتن برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، مدعی شد: قصد ما تغییر رژیم در ایران نیست.

این درحالی است که بولتون پیشتر در جمع منافقین گفته بود: سیاست آشکار آمریکا باید براندازی رژیم ایران باشد و امیدواریم این کار قبل از ۲۰۱۹ انجام شود!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید