جزئیات برنامه 20 بخشی آمریکا برای جنگ اقتصادی تمام عیار با ایران

کدخبر: ۲۲۸۸۲۱
اقتصادنیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه و رییس سابق سازمان سیای آمریکا در سخنانی با حضور جمعی از ایرانیان مقیم کالیفرنیا با "تیترهایی سخنگو" عناوین اصلی جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران را روشن کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روشن است که آمریکا در شرایط کنونی نه می تواند و نه می خواهد به سوی ایران لشکرکشی کند، لشکرهای این کشور از سال 2001 در منطقه حضور داشته و پایگاه های نظامی اش در خاورمیانه با تمام قدرت و در قالب طرح " هرج و مرج هوشمندانه " همه توان خود برای به آتش کشیده شدن خاورمیانه را دنبال کرده اند که شکل گیری داعش و دیگر مجموعه های تروریستی موجود در یمن، عراق، سوریه، لبنان و صحرای سینای مصر از زایش‌های بزرگ این طرح جهنمی آمریکا در منطقه ما است.

همانگونه که مقامات عالی رتبه نظام پیشتر اعلام کرده اند جنگی که امروز آمریکا علیه ایران دنبال می‌کند اتاق فرماندهی‌اش در خزانه‌داری آمریکا است و بنا هم بر آن است تا همین نقشه همچنان ادامه پیدا کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و افسر ارشد سازمان سیا رئوس برنامه های آمریکا علیه ایران را در سخنان اخیر خود آشکار می‌کند:

1-  ایران چهل سال از تروریسم حمایت می‌کند : آمریکا همچنان با چماق تروریسم تلاش دارد جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران را رهبری و در کنار خود هم پیمانانی دست و پا کند. این سیاست نشان می دهد کاخ سفید دور جدیدی از جنگ در منطقه علیه هم پیمانان ایران راه اندازی می کند تا در کنار اعمال تحریم های خفه کننده ، جمهوری اسلامی ایران مواضع حضور منطقه ای خود را از دست بدهد.

2-  ایران به دنبال صدور انقلاب خود است : آمریکا هم چنان تلاش می کند تا در سایه موضوع صدور انقلاب، ترس و نگرانی را در درون کشورهای همسایه ایران توسعه دهد تا از هرگونه تعامل مثبت بین ایران و کشورهای همسایه با هدف رشد و توسعه اقتصادی ایران و منطقه مقابله کند.

3- با وجود آن که یک سوم ایرانی‌ها زیر خط فقر هستند، ایران منابع خود را در منطقه قربانی می‌کند: آمریکا موج نظام ستیزی را از داخل و همزمان با آن سیاست ایران ستیزی را در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کند. آمریکا برای حضور در عراق و خاومیانه به اعتراف ترامپ رییس جمهور آمریکا، شش هزار میلیارد دلار هزینه کرده است که از آن برای حفظ امنیت ملی و مصالح آمریکا در خاورمیانه تعبیر می شود حالا آمریکا تلاش دارد تا همین نقش ایران برای حفظ امنیت ملی خود در حوزه خاورمیانه را زیر سوال برده و با ایجاد مخالفت های داخلی برای حضور ایران در خاورمیانه، راه بیرون راندن ایران از منطقه را هموار کند که به معنای گسیل نیروهای تروریستی و داعشی به سوی مرزهای ایران است.

4- فساد در میان مقامات ایران مانند یک مافیا است : مباررزه با فساد در داخل کشور با همه فراز و فرودهایی که دارد یک عزم ملی است، این وضعیت در بسیاری از کشورهای دنیا وجود داشته یا دارد اما آمریکا تلاش دارد تا با پر رنگ کردن این امر، موج فروپاشی داخلی را با ایجاد روحیه عدم اعتماد به مدیران اجرایی کشور فراگیر کند. آمریکا برای این امر صدها میلیون دلار از طریق سایت های خبری و تلویزیون‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های رسانه ای می کند تا این پیام را به داخل کشور برساند.

5- ایران میلیاردها دلار به حوثی ها و حزب الله لبنان می دهد : همه رویکردهای آمریکا در شرایط کنونی به سوی فروپاشی داخلی ایران سوق داده شده است و وزیر خارجه آمریکا نیز هیچ ابایی ندارد تا اطلاعات، آمار و گراهای غلط بدهد زیرا کسی از او مدرک نمی خواهد و یا او را بازخواست نمی‌کند که این آمار را از کجا آورده ای. دولت آمریکا به وضوح تمام تلاش می‌کند تا همه حضور چند دهه ایران در منطقه که در چارچوب حفظ امنیت ملی ایران قابل تفسیر است با ایجاد تردید و شبهه در داخل یک‌جا به نتیجه برساند و با یک تیر دو نشان بزند.

6-    همین ماه اخیر یک دیپلمات ایرانی به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد: هم زمان با سفر رییس جمهور کشور ما به سوییس و اتریش، سناریویی طراحی شد تا ایران متهم به تلاش برای بمب گذاری در نشست سالانه نیروهای مخالف نظام در حومه پاریس شود. این سناریوی نخ نما، دستاویز وزیر خارجه دولت آمریکا شده است تا نشان داده شود که آمریکا برای تخریب روابط ایران و اروپا به هر وسیله ای دست می آویزد. این سیاست آمریکا هم زمان با ارائه بسته اقتصادی پیشنهادی اروپا به ایران گویای آن است که آمریکا به شدت به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا است.

7- ایدئولوژی نخست ایران از میان برداشتن اسرائیل است: آمریکا با این جمله وزیر خارجه و رییس سابق سازمان سیا نشان می‌دهد که اسرائیل همچنان اولویت اول امنیتی و نظامی کاخ سفید در خاورمیانه است و برای حفظ امنیت این رژیم اشغالگر از هر وسیله ای استفاده می کند و بر همین اساس به دنبال قطع دست‌های ایران در خاورمیانه است. همه می دانند که از زمان تاسیس رژیم اشغالگر قدس بسیاری از جریانات ملی  در کشورهای منطقه و جهان خواستار احقاق حقوق کامل فلسطینی‌ها و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان هستند که معنای خارجی آن این است که این رژیم باید جای خود را به صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بدهند.

8-  ایران شهروندان خود را زندانی می‌کند و به خاطر رقص دختری را بازداشت و بدون وکیل محمد ثلاث را به دار آویخت : هیچ کس شکی ندارد که برخی اوقات اتفاقاتی در کشور رخ می دهد و برخوردهای اجرایی صورت می گیرد که نسنجیده و موجبات ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی علیه کشور می شود که ناشی از عدم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی است اما وزیر خارجه آمریکا نیز گستاخانه با استفاده از این شرایط ایجاد شده به شکل کاملا سبکی از آن به منظور خاک پاشیدن به صورت جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند که در راستای تخریب نظام در بین مردم ایران است که معنای دوم آن همان تلاش برای فروپاشی نظام از ناحیه افکار عمومی کشور است. استناد به اجرای حکم قضایی یکی از محکومان کیفری در داخل کشور نیز تلاش بی وقفه آمریکا برای غیر قانونی جلوه دادن روند اجرایی حقوقی و قضایی در داخل کشور است.  

9-     مردم همواره مورد بدرفتاری رهبران خود قرار گرفته‌اند: آمریکا که خود ید طولایی در سقوط دولت های ملی و مستقل در جهان دارد و برای اجرای اهداف خویش تا کنون براساس گواهی تاریخ میلیون ها نفر را از هیروشیما تا عراق قربانی کرده است از بد رفتاری نظام جمهوری اسلامی ایران با مردمش سخن می گوید. این در حالی است که نقد برخی اقدامات اجرایی در خصوص رفتارهای اجتماعی در داخل کشور، سال های سال است که از سوی منتقدان داخلی صورت می گیرد و همین امر باعث اصلاح و قانومند شدن بسیاری از رفتارهای اجتماعی شده است اما حالا رییس سابق سازمان سیا تلاش می کند تا در قالب طرح رویارویی مردم ایران با نظام، از شعارهای مصرف گذشته علیه مردم و نظام ایران سخن بگوید که نمایشی دیگر از تلاش آمریکا برای رویارویی مردم با نظام کشورشان است.

10- مردم سربلند ایران در برابر سوءرفتار مقامات خود ساکت نمی‌نشینند: وی از سربلندی مردمی صحبت می کند که در طول چهل سال اخیر همه اقدامات ضد مردمی آمریکا را لمس و مشاهده کرده اند. اما هنگامی که چنین جمله ای از وزیر خارجه یک کشور ایراد می شود معنایش آن است که آمریکا خواستار بروز حرکت های اجتماعی علیه یک نظام رسمی ، شرعی و عضو سازمان ملل متحد است و در حقیقت پیام شورش مردمی علیه یک نظام رسمی در جهان است.

11- بسیاری از اعتراضات مردم در پی چهل سال ظلم است:چه کسی است که نداند در ایران مشکلات اقتصادی خاص خود وجود دارد که برخی از آن ها به دلیل بروز فساد در برخی لایه های مدیریتی و مالی کشور موجب اعتراضات مردمی نیز شده است و اکنون مسئولان نظام می دانند که مبارزه با این روند باید در صدر اولویت های اجرایی در کشور قرار گیرد اما هنگامی که مایک پمپئو از آن به عنوان یک تیتر و شعار سخن می گوید معنایش آن است که آمریکا تلاش دارد تا خود را به عنوان منجی برای مردم ایران نشان داده و گراهای برخوردها و اعتراضات اجتماعی را به مردم کشورمان  می دهد که مصداق بارز تحریک و دعوت به شورش های خیابانی در داخل کشور علیه نظام است.  

12- ما فشار حداکثری اقتصادی بر ایران وارد می‌کنیم  : مایک پمپئو از سیاستی صحبت می‌کند که مخصوص سال 1397 در ایران نیست. آمریکا از آغاز انقلاب در چند مرحله عملا با وسایل مختلف به جنگ علیه مردم و نظام اسلامی ایران پرداخته است که این آخری پس از توافقنامه بین المللی برجام که مهر شورای امنیت سازمان ملل را در پای آن نیز دارد مصداق بارز اقدامات غیر قانونی علیه ملت و نظام ایران است از همین روی است که گفته می شود جنگ آمریکا علیه ایران اکنون از خزانه داری آمریکا هدایت می شود. تصمیمات و مصوبات رییس جمهور آمریکا تحت عنوان تحریم های اقتصادی در وهله اول ملت ایران را نشانه رفته و در سایه آن، امریکا امیدوار است که می‌تواند گام‌های قوی‌تری برای فروپاشی داخلی را اداره کند .   

13- آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند : این بیان مایک پمپئو مثل به دست گیری پرچمی است که در زیر آن همه جریانات ضد نظام را برای وحدت عملی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فرا می خواند. آمریکا اکنون با اعطای کمک سیاسی،رسانه ای و مالی به مجموعه های ضد نظام در اروپا و آمریکا تلاش دارد تا اپوزیسیونی متحد علیه ایران ایجاد  تا در ادامه این فرایند، شورش های اجتماعی علیه جمهوری اسلامی ایران را هدایت و رهبری کند.

14- کشورهای وارد کننده نفت ایران را قانع کنیم تا میزان صادرات نفت ایران را به صفر برسایم: آمریکا سیاستی رسمی برای فروپاشی اقتصاد ایران و وارد کردن بزرگترین آسیب به ملت ایران را در پیش گرفته است که همان تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. در کنار این امر چند ماهی است که با تشدید تحریم ها علیه ایران، هرگونه مبادلات بانکی را سد  و بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی و مالی را از ایران فراری داده است.همه این اقدامات دو منظوره هم فشاری برای مسدود کردن حرکت های حفظ امنیت ملی ایران در منطقه است و هم اقدامی برای ایجاد بحران های اقتصادی در داخل کشور است با این امید که بتواند تقابل بین مردم  و نظام را عملی کند. این اقدامات مداخله جویانه آمریکا از مصادیق بارز جنگی اعلام نشده علیه کشورمان است.  

15- از همه کشورهایی که در خاورمیانه و اروپا از این وضع ناراضی هستند می‌خواهیم تا به ما بپیوندند : با آن که آمریکا عملا ائتلافی منطقه ای و بین المللی علیه ایران ایجاد کرده اما این موضع وزیر خارجه پمپئو گویای آن است که آمریکا به منظور ایجاد بحران های اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور بر روی برخی هم پیمان هایش مانند عربستان سعودی حساب ویژه ای باز کرده تا هم توان جنگ روانی خود را افزایش دهند و هم از جیب هم پیمانانش،  مجموعه های مخالف ایران زیر چتر مالی این هم پیمانان آمریکا قرار بگیرند. لذا موضوع تشکیل ائتلاف منطقه ای علیه ایران گرچه یک واقعیت موجود است اما این درخواست مایک پمپئو حاکی از آن است که آمریکا برای ایجاد هم پیمانی با کشورهای منطقه علیه ایران جدی است تا حلقه محاصره اقتصادی و تحریمی علیه ایران را سفت تر و آن را به اعتراضات و تحرکات اجتماعی با هدف فروپاشی داخلی متصل کند.

16-  هیأت مخابرات آمریکا تلاش‌های زیادی می‌کند تا از  سانسور اخبار جلوگیری کند : از مدت ها پیش اعلام شده بود که آمریکا برای حضور قدرتمندانه در فضای مجازی ایران وارد عرصه شده تا اقدامات اجرایی موسسات و نهادهای ناظر بر روند بکارگیری فضای مجازی را در کشور با اختلال مواجه کند. با آن که انسداد در آزادی‌های اجتماعی قانومند به هیچ وجه پسندیده نیست و کسی نمی‌تواند دسترسی آزاد به اطلاعات را مانع شود اما چه کسی است که نداند همه کشورهای مستقل جهان به منظور استفاده از فضای مجازی، برای خود قانون و شرایط ویژه ای دارند که یکی از مهمترین آنها حفظ امنیت ملی، اجتماعی و اخلاقی شهروندان آن کشور است. حالا مایک پمپئو رسما اعلام می کند که موسسات و شرکت های آمریکایی همکار دولت آمریکا، تلاش کرده اند تا فضای مجازی بدون مرزی در ایران ایجاد کنند که تحت عنوان دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی آمریکا انجام می شود، روشن و مبرهن است که آمریکا تلاش دارد تا رهبری ایجاد بحران های سیاسی و اجتماعی را از طریق فضای مجازی در کشور هدایت و عملی کند. 

17- ایرانیان نباید از سوی مقامات خود لگدمال شوند و باید آزادی داشته باشند: در حالی که در برخی از کشورهای غربی از حضور زنان محجبه در ادارات و دانشگاه ها جلوگیری می شود و در حالی که برای حفظ حجاب شرط و شروط می گذرانند و در حالی که رژیم اشغالگر قدس در فاصله ای کوتاه بیش از 151 فلسطینی را در نوار غزه به دلیل شرکت در تظاهرات بازگشت به وطن با سلاح جنگی به شهادت رسانده و بیش از 13 هزار مجروح بر جای می گذارد حالا آمریکا مدعی است که ایرانی ها باید آزادی داشته باشند. این در حالی است که تصمیمات نژاد پرستانه رییس جمهور آمریکا موجی از اعتراض حتی در کشورهای اروپایی ایجاد کرده است. مفهوم آزادی در نگاه مایک پمپئو به آن جا محدود می شود که منجر به فروپاشی اجتماعی در ایران و رویارویی مردم با نظامشان شود.

18- ما هربار در سازمان ملل در باره نقض حقوق بشر توسط ایران صحبت می‌کنیم: این امر مسلمی است که آمریکا از سازمان ملل و دیگر موسسات بین‌المللی مثل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  بیشترین استفاده را می کند تا بتواند با استفاده از این مکانیسم بیشترین خروجی ها را علیه ایران به دست آورد. موضوعاتی مثل حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و یا ادعای دروغین تلاش ایران برای رسیدن به بمب اتمی  از دستاویزهای دولت آمریکا در این نهادهای بین المللی است و این مسیر همچنان به عنوان سیاست های اجرایی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. اما خیلی جالب است که امریکا در حالی از برجام خارج می شود که این توافقنامه و سند بین المللی توسط اعضای ثابت شورای امنیتی به تصویب رسیده و به عنوان یک سند بین المللی در آرشیو سازمان ملل به یادگار گذاشته شده است، در سایه این اقدامات، اکنون دولت آمریکا در کنار اسرائیل بزرگترین ناقض جهانی توافقنامه های بین المللی و مصوبات شورای امنیت قلمداد می شود.  

19- ما از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم به سوء رفتار ایران و نقض حقوق بشر توسط نظام ایران توجه کنند:شرکای بین المللی از نگاه مایک پمپئو همان اتحادیه اروپا است. روشن است که آمریکا همه تلاش خود را می کند تا ضمن فروپاشیدن کامل برجام،هرگونه حلقه ارتباطی بین ایران و اروپا را قطع کند و این سیاستی رسمی و اعلام شده از سوی آمریکا به شمار می رود.

20-  این بر عهده مردم ایران است تا مسیر کشورشان را تعیین کنند: این جمله مایک پمپئو مثل بیان یک سیاستمداری است که انگار به همه آرزوهای قلبی خود برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی رسیده است و دست آخر اعلام می کند که حالا همه امور را به شما ملت ایران می سپاریم که مسیر کشور خود را با دست خود تعیین کنید. آمریکا فراموش کرده است که تحت عنوان دموکراسی و آزادی ملت‌ها و فروپاشی نظام های دیکتاتور چه بلایی بر سر مردم افغانستان،عراق،سوریه و یمن در آورده است و تا کنون صدها هزار قربانی گرفته و منطقه ای سراسر از نیروهای تروریستی و تکفیری و جگرخوار در این منطقه به دنیا به بار آورده است.مایک پمپئو که کشورش از سیاه ترین فصل های تاریخ معاصر در باره پایمال کردن حقوق ملت ها برخوردار است حالا از تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان سخن می گوید. این در حقیقت پیام آزادی و امنیت برای ملت ما نیست بلکه پیامی خشونت بار و بر هم زننده استقرار و امنیت ملی کشورمان و اجرای هرج و مرج هوشمندانه در داخل مرزهای ایران است که آمریکا آرزومندانه آن را با صدا و تیترهای وزیر امورخارجه کشورش تعقیب می کند.

  جالب است که پمپئو در پایان سخنانش از گفت‌وگو با نظام ایران صحبت می کند و مدعی است که آمریکا مایل است با ایران گفت‌وگو کند،حالا قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟ شما که تا چند سطر بالاتر صحبت از حکومت دیکتاتور و نابود کننده آزادی ها و دولتی تروریست سخن می گفتید و حالا این دولت را به گفت‌وگو دعوت می کنید.

عنوان و تیتر اصلی سیاست خارجی آمریکا که از زبان مایک پمپئو بیان شده است در حقیقت فروپاشی داخلی ایران،تبدیل آن به یک کشور کوچک و تحت کنترل با درگیری های داخلی و تحولات اجتماعی ویرانگر به سوی فروپاشی داخلی و تبدیل آن به کشوری خنثی و بدون تاثیر در منطقه و سطح بین الملل  و در نهایت ایجاد تقابل مردم با نظام و کوتاه شدن دست ایران از منطقه خاورمیانه است تا آنگاه براحتی و هرگونه که می خواهند با جمهوری اسلامی ایران رفتار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید