وزیر دفاع آلمان:

هیچکس نمی‌داند در دیدار ترامپ و پوتین چه گذشته است

کدخبر: ۲۲۸۸۸۸
اقتصادنیوز؛ وزیر دفاع آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وی را به بی برنامه‌گی متهم کرد و گفت: مشکل (نشست) هلسینکی این است که هیچکس واقعا نمی‌داند که آنجا درباره چه چیزی صحبت شد و یا توافق به دست آمد.
هیچکس نمی‌داند در دیدار ترامپ و پوتین چه گذشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «اورسلا فون‌در لین»، وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در برابر روسیه و آلمان انتقاد کرد.

این مقام آلمانی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» ضمن ابراز ناامیدی از دیدار اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ترامپ گفت که وی فاقد راهبرد در برابر روسیه است. فون در لین همچنین، حملات لفظی وی علیه آلمان هم زیر سوال برد.

وزیر دفاع آلمان گفت: « مشکل (نشست) هلسینکی این است که هیچکس واقعا نمی‌داند که آنجا درباره چه چیزی صحبت شد و یا توافق به دست آمد.»

وی گفت که پوتین تلاش کرده است تا ضعف اقتصادی خود را به وسیله نشان دادن خود به عنوان ایفاگر نقشی در سطح جهانی سرپوش بگذارد اما مشخص نیست که رئیس‌جمهور‌ آمریکا در این بین چه هدف و خواسته‌ای داشت.

فون درلین همچنین در این زمینه به جایگاه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم اشاره کرد و گفت: «ما خواستار رابطه بهتر با مسکو هستیم اما به این صورت توپ در زمین کرملین افتاده است.»

وزیر دفاع آلمان همچنین به موضع‌گیری ترامپ و انتقادهای وی از آلمان هم واکنش نشان داد و گفت: « یک زن مانند آنگلا مرکل که به عنوان رئیس با تجربه و معتبر یک دولت شناخته می‌شود، موضوعی است که وی (ترامپ) احتمالا تصوری از آن نداشته است.»

فون‌در لین در پی نشست اخیر ناتو از کشورهای عضو خواسته است تا در آرامش به ترامپ پاسخ دهند.چرا که در فضای متشنج است که ترامپ می‌تواند حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

ترامپ در پی دیدار با پوتین، در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن انتقاد از حضور در نشست سران ناتو از دیدارش با رئیس‌جمهور روسیه دفاع کرد.

وی نوشت: «من یک نشست عالی با ناتو داشتم. آنها تنها به دلیل (مواضع و اقدامات) من، ۳۳ میلیارد دلار بیشتر (از قبل) پرداخت کرده‌اند و صدها میلیارد دلار بیشتر در آینده پرداخت خواهند کرد. ناتو ضعیف بود اما اکنون بار دیگر قوی شده است که این برای روسیه خبر بدی است. رسانه‌ها فقط می‌گویند که من با رهبران (ناتو) بی ادب رفتار کردم و هرگز اشاره‌ای به این پول‌ها نمی‌کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره دیدار با همتای روس در «هلسینکی» پایتخت فنلاند اظهارنظر کرد و تاکید کرد که این دیدار بهتر از حضور او در نشست ناتو بود.

اظهارنظرهای ترامپ درباره دیدارش با پوتین و ناتو در حالی مطرح شده که در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، جنجال‌های بسیاری درباره اظهارات تند او ضد ناتو و متحدان اروپایی واشنگتن از یک سو و تمایل او برای داشتن روابط بهتر با روسیه ایجاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید