ژاپن می‌خواهد به «غول نظامی» مبدل شود

کدخبر: ۲۲۸۹۷۲
اقتصادنیوز : رسانه حکومتی کره شمالی در تفسیری دولت ژاپن را به تلاش در مسیر جاه طلبانه و مبدل شدن به غول نظامی متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،یک روزنامه دولتی کره شمالی در تفسیر روز شنبه خود ژاپن را به تلاش برای مبدل شدن به یک «غول نظامی» متهم کرد.

به نوشته «کیودو» روزنامه «رادونگسینمون» با انتقاد از برنامه های دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای استقرار سپر دفاع موشکی «آیجیس» در کشورش نوشت: ژاپن سعی دارد آشتی و کاهش تنش در شبه جزیره کره را مختل کند. بهتر بود که ژاپن جاه طلبی برای مبدل شدن به یک غول نظامی را کاسته و به سمت صلح حرکت می‌کرد.

خبرگزاری ژاپن با توجیه استقرار این سامانه موشکی نوشت: دولت ژاپن در پی استقرار سامانه سپر موشکی آیجیس در «آکیتا» و «یاموگوچی» جهت تقویت بنیه دفاعی خود علیه تهدید‌های بالقوه سلاح‌های اتمی و موشک‌های کره شمالی است.

سپر دفاع موشکی آیجیس یک سامانه دفاعی برابر موشک بالستیک ‌است. این سامانه ترکیبی از موشک‌های «ریم-۶۷ » ، «ریم- ۱۶۱ » و «تاد»‌ است

چندی قبل نیز رسانه‌های حکومتی کره شمالی از تلاش ژاپن برای اعزام نیرو به خارج از این کشور به بهانه همکاری نزدیک با سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کردند.

به نوشته وبگاه «سی.جی.تی.ان» رسانه حکومتی کره شمالی «کی.سی.ان.اِی» و روزنامه رودانگسینمون نوشتند که ژاپن به صورت بی‌پروا به سمت نظامی‌گری پیش می‌رود.

رسانه‌های ذکر شده در تحلیل‌هایی نوشتند که دولت ژاپن قصد دارد با هدف همکاری با ناتو، به اروپا نیرو اعزام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید