فرانسه: تا اسد برکنار نشود به بازسازی سوریه کمک نمی‌کنیم

کدخبر: ۲۲۹۰۲۳
اقتصادنیوز: پس از درخواست روسیه از قدرت‌های بزرگ جهان برای مشارکت در بازسازی سوریه، فرانسه هرگونه کمک خود را به برکناری اسد مشروط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت سیریا نیوز نوشت، این درحالی است که دیمیتری پیلیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفته بود، کشورها نباید کمک‌های خود برای بازسازی سوریه را به تغییرات سیاسی در حاکمیت این کشور مشروط کنند.

فرانسه در واکنش به درخواست روسیه اعلام کرد: تخصیص کمک‌های مالی ما برای بازسازی سوریه به موافقت بشار اسد، با آغاز مرحله انتقال سیاسی که شامل تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات است، بستگی دارد.

فرانسوا دولاتر، نماینده فرانسه در سازمان ملل در این رابطه ضمن تاکید بر اینکه اکنون سوریه به آغاز مذاکراتی سیاسی درباره حل نهایی بحران در این کشور نیاز دارد، مدعی شد: اسد پیروزی بدون صلح را محقق کرد.

نماینده فرانسه در ادامه با مشارکت کشورش در بازسازی‌ها در سوریه در صورتی که انتقال سیاسی همزمان با تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات به شکلی جدی اجرا نشود، مخالفت کرد.

پیشتر تعدادی دیگر از کشورهای غربی تاکید کرده بودند تا بشار اسد از قدرت کنار نرود هرگز از بازسازی‌ها در سوریه حمایت نخواهند کرد.

دمشق هم با مشارکت کشورهایی که در جنگ علیه این کشور دست داشته‌اند، در بازسازی این کشور مخالفت و تاکید کرده اولویت با کشورهایی مانند ایران و روسیه است که در نبرد علیه تروریسم به سوریه کمک کرده‌اند.

اقتصاد سوریه در طول هفت سال جنگ در این کشور به شدت تضعیف شده و در گزارش اخیر بانک جهانی، حجم کلی خسارات وارد شده به اقتصاد این کشور در حدود ۲۲۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید