۲۳ درصد توسعه دهندگان اپلیکشین های موبایل زنان هستند

کدخبر: ۲۲۹۰۵۸
اقتصادنیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲۳ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل محور را زنان تشکیل می‌دهند و این سطح مشارکت باید ارتقا یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در همایش بین المللی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمند سازی زنان گفت: شاید کمتر تحول مهمی در طول تاریخ را یافت که بانوان نقش مهمی در آن نداشته باشند، در ایران و بسیاری از کشورها طیف وسیعی از متخصصان، هنرمندان و سیاستمداران را زنان تشکیل می‌دهند که نشان از حضور پررنگ بانوان دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: هم اکنون در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۱۰ بانو به عنوان مدیران ارشد وزارتخانه انتخاب شده‌اند و امیدوارم از این پس نیز بتوانیم بیشتر از بستر بانوان نخبه جامعه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: فناوری اطلاعات تسهیل‌گر حضور بیشتر زنان در جامعه است و باید با تلاش‌های جدی از این حوزه استفاده کنیم تا رشد اقتصادی ایجاد شود و در عین حال مشارکت زنان در کشور و شاخص‌های بین المللی ارتقا یابد تا به اهداف تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شده تا هر فرد یک رسانه باشد و جامعه زنان با یکدیگر در ارتباط باشند.

آذری جهرمی با اشاره به حضور زنان اظهار داشت: حضور بانوان در جامعه و فعالیت‌های مختلف جامعه را باید یک فرصت دانست و یک تهدید محسوب نمی‌شود و به همین دلیل است که باید با مشارکت زنان بتوانیم به توسعه پایدار برسیم و در همین راستا باید توانمند سازی بانوان به عنوان یک سیاست ملموس و نه یک شعار در پیش گرفته شود.

وزیر ارتباطات افزود: من از حضور و فعالیت بانوان کار آفرین بسیار خوشحال هستم و اعتقاد دارم هویت یک جامعه را بانوان جامعه تشکیل می‌دهند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد کاربران تلفن همراه و بیش از ۴۸ درصد استفاده کنندگان درصد اینترنت را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین ۲۳ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل محور را زنان تشکیل می‌دهند و این سطح مشارکت باید ارتقا یابد. در این زمینه با توجه به سرمایه گذاری‌های مناسب در این حوزه، بسیاری از روستاها تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مقدمات طرح نوآفرین و تکاپو در دستور کار است و مراکز تسهیل گری کسب و کارهای نوپا برای بانوان نیز در طرح است. حمایت اجتماعی یک مسئولیت است و باید بانوان به جایگاه رفیع خود برسند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید