رویترز خبر داد؛

نشست مقامات کشورهای صنعتی برای مقابله با تهدید‌های تعرفه‌ای ترامپ

کدخبر: ۲۲۹۰۹۲
اقتصادنیوز؛ رویترز به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد: هفته آینده مقامات کشورهای کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، مکزیک و کره جنوبی در ژنو گرد هم می‌آیند تا پاسخی متقابل برای تهدیدهای تعرفه‌ای ترامپ پیدا کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رویترز اعلام کرد: کانادا،اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی و مکزیک هفته آینده در ژنو گرد هم می‌آیند تا در باره اینکه چگونه به تهدیدهای تعرفه‌ای ترامپ پاسخ دهند، مذاکره خواهند کرد.

ترامپ تعرفه روی خودروها و قطعات خودرویی وارداتی از دیگر کشورها اعمال کرده است.

دولت آمریکا تحت انتقادات شدید خودروسازان کشورهای خارجی است چرا که تعرفه را به 25 درصد افزایش داده و این هشدار جدی است که هزینه خودروها بالا رود و به خودروسازان سراسر کشور و میزان اشتغال این بخش آسیب جدی می‌زند.

چندین کارخانه‌های بزرگ خودرویی طی روزهای گذشته در حال مذاکره هستند که چگونه بر این نگرانی‌ها فائق آیند و راه‌های همکاری و هماهنگی برای پاسخ به این اقدام ترامپ را بررسی می‌کنند.

ترامپ در 23 می اعلام کردهکه درباره اینکه آیا واردات خودرو تهدیدی برای امنیت آمریکا محسوب می‌شود بررسی شود.

منابع اعلام کردند که احتمالا این بررسی‌ها در هفته آینده تکمیل شود که البته نوع مشابهی از این دستور هم سال گذشته صادر شده بود که منجر به اعمال تعرفه 25 درصد روی فولاد و 10 درصد روی آلومینیوم شد که مدت 10 ماه هم ادامه یافت.

وزارت بازرگانی آمریکا 270 روز مهلت دارد تا پیشنهادات خود را پس از آغاز این بررسی‌ها به ترامپ اعلام کند و او پس از 90 روز روی آن تصمیم خواهد گرفت.

بنابراین کاملا روشن نیست که چه نوع پاسخی این کشورها خواهند داد.

همچنین کانادا، اتحادیه اروپا و مکزیک اقدامات تعرفه‌ای تلافی‌جویانه پس از اقدام تعرفه‌ای ترامپ روی فولاد و آلومینیوم در ماه مارس انجام دادند.

گزینه دیگری هم که وجود دارد مقابله با سیاست‌های آمریکا در سازمان تجارت جهانی (WTO) است.

یک مقام کانادایی و یک مسئول مکزیکی که نخواست نام‌شان فاش شود، اعلام کردند:‌ معاون وزرا در 31 جولای در ژنو گرد هم می‌آیند تا نظرات و دیدگاه‌های هم را بشنوند.

این مقام دولتی کانادا اعلام کرده است که هدف از این نشست این است که کشورهای تولید کننده خودرو جمع شوند و درباره نگرانی‌هایشان نسبت به تبصره 232 بررسی وزارت بازرگانی آمریکا درباره واردات خودرو و قطعات خودرو بحث و بررسی کنند.

همچنین وزیر اقتصاد مکزیک تائید کرد که در این نشست معاون وزیر اقتصاد این کشور نیز به ژنو سفر می‌کند تا درباره این نشست و چندین موضوع دیگر بحث و بررسی کنند.

از جمله حاضران این نشست چف روبرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید