پیگیری دولت برای تصویب لوایح چهارگانه FATF

کدخبر: ۲۲۹۲۸۹
اقتصادنیوز: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از پیگیری‌های دولت برای تصویب لوایح چهارگانه مسوم به FATF در پارلمان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت پیگیر این است که لوایح چهارگانه موسوم به FATF در دستور کار مجلس قرار گیرد، گفت: استدلال دولتی‌ها این است اگر این لوایح ظرف 2 ماه آینده در مجلس مصوب نشود در لیست سیاه این قراردادهای بین‌المللی قرار می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه دولتی‌ها اعلام کرده‌اند اگر لوایح چهارگانه مصوب نشود بانک‌های کشور در ماه‌های آینده برای گردش‌های مالی خارجی خود با مشکل مواجه می‌شوند، افزود: دولتی‌ها معتقدند تحریم‌های که ضد بانک‌های کشورمان اعمال می‌شود قطعاً سخت‌تر از تحریم‌های است که آمریکا ضد بانک‌های کشورمان اعمال خواهد کرد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: برخی از اعضای فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس نیز به دنبال تصویب این لوایح در مجلس هستند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قطعاٌ با عدم تصویب لوایح چهارگانه در مجلس وضعیت از این بدتر نمی‌شود، گفت: یکی از  تحریم‌های که آمریکا در دستور کار خود قرار داده همین تحریم‌های بانکی است با چنین وضعیتی به نظر می‌رسد تصویب لوایح چهارگانه در مجلس نیز کاری از پیش نخواهد برد.

کمالی‌پور با تاکید براینکه برخی از نمایندگان نیز راغب نیستند که این لوایح در مجلس تصویب شود، اظهار داشت:علیرغم این بی‌رغبتی نمایندگان برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس و دولت همچنان پیگیر تصویب این لوایح در پارلمان هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید