قاسمی بیانیه همایش آزادی مذهبی در آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

کدخبر: ۲۲۹۴۰۵
اقتصادنیوز :سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا در قبال ایران را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا در قبال ایران را محکوم و آن را دخالت در امور داخلی کشورمان و بر پایه بنیان ها و داده های ناصحیح، مغرضانه و غیر واقعی دانست.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه این چندکشور به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین المللی خوانده اند، افزود: آمریکا و دیگر نقض کنندگان و نادیده انگاران طبیعی ترین و بدیهی ترین حقوق اولیه انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره دیگر کشورها و با فرهنگ ها و تنوع های گوناگون قضاوت های جهت دار و یکسویه داشته باشند.

قاسمی ضمن یادآوری اصول قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حقوق اقلیت های مذهبی گفت: تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف بطور مسالمت آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران از ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین ضمن محکومیت تحلیل و تفسیرهای تخیلی، خودساخته و بی‌ بنیان مایک پنس در خصوص مذاهب و عقاید مذهبی در این همایش گفت: مردم ایران در بلندا و ژرفای تاریخ خود با هر قوم و مذهبی در فضایی کاملا مسالمت آمیز و صمیمانه زیست کرده و پیروان همه ادیان الهی امور مذهبی و عبادی خود را همواره در مراکز متعدد مذهبی در پهنای ایران زمین بجا آورده و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می کند. شوربختانه دیگر آزاری و دیگر ستیزی های مذهبی و قومی از آن سوی جهان و مغرب زمین به این منطقه سرایت و در مقاطعی فاجعه ها آفرید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید