گفتگوی انصاری با نماینده گوترش در امور سوریه

کدخبر: ۲۲۹۴۱۸
اقتصادنیوز : دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در آستانه بعد از ظهر امروز دوشنبه با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات دمشق گفت وگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیدار حسین جابری انصاری و استفان دی میستورا در قالب دهمین کنفرانس بین المللی صلح سوریه در هتل رادیسون بلو ، شهر سوچی واقع در ساحل دریای سیاه برگزار شد.

مذاکره کننده ارشد ایران پیش از این دیدار، با آلکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین و رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در اجلاس سوریه و الکساندر ورشنین معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد. 

روز نخست این نشست، پشت درهای بسته برگزار شد و استفان دی میستورا پس از پایان نشست های کارشناسی به جمع خبرنگاران آمد و در سخنانی کوتاه گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه مورد مذاکره قرار می گیرد و ما امروز رایزنی های مقدماتی داشتیم. 

اجلاسیه عمومی نشست سوچی فردا (سه شنبه) برگزار خواهد شد و هیات های ایران، روسیه و ترکیه در آن شرکت می کنند. 

آلکساندر لاورنتیف و سدات اونال ریاست هیات های روسی و ترکیه ای را عهده دار هستند. 

قانون اساسی جدید سوریه، مسائل انسانی از جمله بازگشت آوارگان و آزادی زندانیان و بازداشت شدگان در دستور کار نشست سوچی قرار دارد. 

کشورهای ضامن آتش بس توافق کردند با نمایندگان سازمان ملل و طرف های درگیری درباره آغاز کار کمیسیون قانون اساسی نشست های مشورتی برگزار کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید