مراسم برش کیک صلح با حضور سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران +عکس

کدخبر: ۲۲۹۵۰۹
اقتصادنیوز: مراسم برش کیک صلح و دوستی به همت کانون انجمن‌های دوستی ایران و سایر کشورها با حضورجمعی از سفرای مقیم تهران و علی‌اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در مرکز استراتژیک خاورمیانه برگزار شد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا سیدان، رییس کانون انجمن‌های  صلح و دوستی ایران با سایر کشورها  گفت: این مراسم همه ساله به همت انجمن‌های صلح و دوستی برگزار می‌شود و اداره دیپلماسی عمومی وزرات امور خارجه بر آن نظارت دارد .

سیدان در حاشیه مراسم برش کیک صلح و دوستی اظهار کرد : انجمن‌های صلح و دوستی غیر سیاسی انتفاعی و غیر دولتی هستند. می‌توان به جرات گفت این انجمن‌ها پل ارتباطی مستحکمی بین ایران و دیگر کشور ها هستند وخلاء ارتباطی بین کشورها را پر می‌کنند .

وی افزود: اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به عنوان اداره تخصصی ناظر بر عملکرد انجمن‌های صلح و دوستی بر این مراسم نظارت داشتند و ما را یاری کردند .

سیدان با اشاره  به حفظ منافع ملی با فعالیت روزافزون و چند بعدی این انجمن گفت: چارچوب نظری و عملی فعالیت‌های این انجمن بر پایه منافع ملی استوار شده است و بی شک همه فعالیت‌های چند بعدی فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ما برای شناساندن ایران متمدن به دیگر کشورهاست . خوشبختانه در این سالها توانسته‌ایم تعاملات مفید و سازنده‌ای با سفرای دیگر کشورها بر قرار کنیم و شناخت جامع و قابل قبولی از ایران به آن‌ها بدهیم .

رییس انجمن های صلح و دوستی گفت : چند سال پیاپی اقدام به برگزاری روزجهانی صلح و دوستی می‌کنیم و این مراسم که با رها کردن صد پرنده سفید همراه است برای سفرای دیگر کشورها بسیار جذاب و به‌یاد ماندنی است . در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته «ان – جی – او » ها نقش به‌سزایی دارند و امیدواریم پس از این ظرفیت‌های بالای این انجمن مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا بتوان با حمایت دولت و دیگر قوا دایره فعالیت‌های بشر دوستانه انجمن را گسترش داد .

غلامرضا سیدان تصریح کرد : انجمن‌های صلح و دوستی کاتالیزور ارتباط و تعاملات صلح‌آمیز بین کشورها هستند . برش کیک صلح و دوستی حرکتی سمبلیک است که به ما یادآوری می‌کند همه مردم جهان نیازمند زندگی همراه  با صلح و آرامش هستند .

به گفته سیدان مهمانان (سفرا ) این مراسم با همکاری شیخ السفرا صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران دعوت می‌شوند . در این مراسم سفرایی که ماموریت‌شان در تهران آغاز شده یا پایان یافته به ایراد سخنرانی می‌پردازند .

مراسم برش کیک صلح با حضور سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید