کواکبیان با یک شرط از پاسخ‌های آخوندی قانع شد

کدخبر: ۲۲۹۵۶۰
اقتصادنیوز: کواکبیان اعلام کرد به شرط اینکه ظرف یک ماه آینده جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت برگزار شود، از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سؤال مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مورد علل برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

کواکبیان گفت: آقای آخوندی آنقدر مشغله دارند که فرمودند «در اسفند ماه سال گذشته آخرین جلسه این شورا تشکیل شده است»؛ این در حالی است که آخرین جلسه شورا ۱۲ دی ماه سال گذشته بعد از سؤال ما در مهرماه همان سال تشکیل شد و الان حدود ۸ ماه از برگزاری آخرین جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت می‌گذرد.

عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: دیشب به یکی از مساجد منطقه ۶ رفتم، یکی از نمازگزاران خطاب به بنده گفت «شما رویتان می‌شود به مجلس بروید. در اطراف دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی، اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود».

پیشنهاد کواکبیان به آخوندی برای پایین آمدن از وزارتخانه

وی افزود: به آقای آخوندی گفتم از وزارتخانه پایین بیایید تا با هم راه برویم.

کواکبیان تصریح کرد: مردم کن نقشه تفصیلی می‌خواهند؛ مجمع تشخیص در کن برج ۲۰ طبقه ساخته است، اما مردم مشکل ساخت و ساز دارند.

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه قرار بود حداقل دو ماه یکبار جلسات شورای ساماندهی امور پایتخت تشکیل شود، گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند؛ بیایید تهران را آزاد کنیم تا ایران را آباد کنیم.

وی با انتقاد از افزایش روزافزون نرخ اجاره‌بهای مسکن اظهار داشت: افزایش روزافزون نرخ سکه و ارز مشکل مردم است. می‌گویند مافیا پشت سر افزایش نرخ ارز و سکه است و این افراد مفسد فی‌الارض هستند؛ این افراد را در خیابان استانبول به دار بکشید تا مردم ببینند که برای آنها اقدامی انجام شده است.

عضو ناظر بر شورای ساماندهی پایتخت همچنین از آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک، مشکلات معتادان و کارتن‌خواب‌ها در تهران انتقاد کرد.

کواکبیان خطاب به آخوندی گفت: چه پاسخی در برابر افزایش روزافزون نرخ اجاره‌بها دارید؟ آیا برای اصلاح بافت‌های فرسوده فکری شده است؟

در ادامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: به محض بر عهده گرفتن کار وزارتخانه، طرح ساماندهی امور پایتخت را کلید زدم؛ تهران دارای مسائل پیچیده‌ای به ویژه در مورد حمل ونقل حومه و شهر است.

وی با اشاره به جلسه یک ماه گذشته مجمع نمایندگان تهران با وزارت راه و شهرسازی گفت: در این جلسه آقای کواکبیان به دلیل مشغله حضور نداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح ساماندهی شهر تهران آماده است و مراحل تصویب را می‌گذراند.

آخوندی در خصوص لجستیک شهر تهران گفت: ۸۰۰ هکتار از اراضی شهر تهران در اختیار انبارها و حمل و نقل تهران است؛ روزی ۲۵ هزار کامیون سنگین برای امور لجستیکی وارد تهران می‌شود. ما تلاش داریم این ۸۰۰ هکتار را به جنوب شرق تهران منتقل کنیم تا فضای بزرگی برای تنفس مردم ایجاد شود.

وی کمربند جنوب غرب تهران و راه‌آهن حومه تهران را دو طرح مهم برای ساماندهی امور پایتخت خواند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: معاونم را برای گفت‌وگو با مردم کن به میان آنها فرستادم؛ تمام تلاش خود را در حوزه مسئولیتم انجام دادم.

در پایان کواکبیان از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارشی از اقدامات دولت برای ساخت مسکن اجتماعی و انتقال پایتخت سیاسی از تهران ارائه دهد.

کواکبیان اعلام کرد به شرط اینکه ظرف یک ماه آینده جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت برگزار شود، از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.

آخوندی نیز قول داد ظرف یک ماه آینده این جلسه را برگزار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید