البرادعی خطاب به ترامپ:

نمی‌توانی ایران را تهدید کنی و خواستار مذاکره شوی / رویکردت در قبال کره شمالی برای ایران مناسب نیست

کدخبر: ۲۲۹۵۸۸
اقتصادنیوز؛ محمد البرادعی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که گفته آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، واکنش نشان داد.
نمی‌توانی ایران را تهدید کنی و خواستار مذاکره شوی / رویکردت در قبال کره شمالی برای ایران مناسب نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اظهارات دوشنبه شب دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که برای مذاکره و دیدار  با مقامات ایران بدون هیچ  پیش شرطی اعلام آمادگی کرده بود واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: تو نمی‌توانی توافقی که همه آن را یک دستاورد می‌دانند کنار بگذاری ، این کشور ( ایران) را تهدید کنی، به رهبرانش توهین کنی و سپس به طور ناگهانی خواستار مذاکره شوی.

توافقات بر اساس اعتماد ، سازش دوطرفه و احترام بنا شده‌اند نه بر اساس ارعاب و تهدیدات. رویکرد در قبال کره شمالی یک مدل برای ایران نیست .

رییس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

ترامپ اظهار داشت: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ی معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.

در ادامه خبرنگاری پرسید که آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید