نماینده مردم نیشابور:

در دور باطل طرد و حصر دلسوزان نظام هستیم / فرهنگ‌سازی‌های دستوری منجر به شکاف عمیق اعتقادی میان مردم و حاکمیت شده است

کدخبر: ۲۲۹۵۹۸
اقتصادنیوز؛ حمید گرمابی با بیان اینکه فرهنگ سازی های دستوری در اکثر مقاطع این ۴ دهه، اکنون موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان آنها با حاکمیت شده گفت: نه تنها هنوز در دور باطل طرد و ممنوعیت و حصر سرمایه های فکری دلسوزان نظام هستیم بلکه برای ارتقای حقوق اقلیت و استفاده از ظرفیت اجتماعی آنها چنان مقاومت می کنیم که منجر به بحران ها در کشور می شود.
در دور باطل طرد و حصر دلسوزان نظام هستیم / فرهنگ‌سازی‌های دستوری منجر به شکاف عمیق اعتقادی میان مردم و حاکمیت شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که   فضای عمده جامعه این روزها در شرایطی قرار دارد و لازم است اولویت اصلی همه ما توجه به موضوعاتی باشد که بیش از هر زمان دیگر نیازمند اصلاح اساسی در رویکردها و تصمیم گیری هاست، گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و مواردی را از مسئولان نظام بخواهم؛جمهوری اسلامی ۴۰ ساله شده و بحران های داخلی و خارجی رخ داده در این ۴ سال از این مدت کافی بود که هر حکومتی را به تجربیاتی برساند تا صرفا با استفاده از آن و حتی بدون نیاز به نخبگان، راه درست را برای ادامه مسیر خود بیابد اما متأسفانه با وجود تجربیات ۴۰ ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی ترین اصول مدیریت راهبردی هستیم.

وی افزود: تعدد مراکز تصمیم گیری و موازی کاری در مسائل استراتژیک، تأثیر جریانات و گروه های فشار بر تصمیمات کلان کشور، خودمختاری های غیررسمی و اعمال سلیقه شخصی در کنترل جامعه از جمله نابسامانی هایی است که حداکثر در سال های اول انقلاب قابل توجیه بود از این رو وقت آن است تا به این روند پایان داده شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه و قدرت اصلی جمهوری اسلامی از بدو تولد آن، مردم بوده است.

وی گفت:مردم در طول سالهای متمادی علیرغم برخی بی مهریها و رنج های ناشی از کمبودها، تبعیض ها و فشارهای مختلف همواره به خاطر حفظ کیان کشور و وحدت عمومی در مقابله با تهدیدهای خارجی و ناامنی های داخلی از این نظام پشتیبانی قاطع کرده اند اما متأسفانه این درایت و انگیزه وطن دوستی مردم به وظیفه رعیتی و یا تکلیف مادام العمر آنها فرو کاسته شده و حقوق متقابل نظام در برابر آنها کمتر استیفا شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: این وضعیت در کنار ناتوانی های مدیریتی و ضعف های فراوان اجرایی و فرهنگ سازی های دستوری در اکثر مقاطع این ۴ دهه، اکنون موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان آنها با حاکمیت شده که اگر به سرعت تبیین و ترمیم نشود، ممکن است آنچنان که گاه دیده می شود نااهلان و دشمنان این آب و خاک از آن بهره سوء برده و در این بزنگاه تاریخی، خسارتی بزرگ به کشور وارد کنند.

وی ادامه داد: راه ترمیم شکاف را چندان سخت نیست کافی است حقوق حداقلی مردم را که در قانون اساسی به آن تصریح شده رعایت و در موضوعات عمومی نیز به نظر و خواست آنها اعتماد کنیم از جمله آن که شخصیت های مورد اعتماد مردم و متخصصان جوان میهن نباید همچنان نگران رد صلاحیت و گزینش های اشتغال خود باشند چرا که نظام متعلق به همه مردم با دیدگاه های مختلف است و ایران یکپارچه است که می تواند در مقابل تعرض های دشمن بایستد و این اتحاد زمانی ایجاد می شود که این باور ایجاد شود که همه شهروندان خودی هستند.

گرمابی ادامه داد: نه تنها هنوز در دور باطل طرد و ممنوعیت و حصر سرمایه های فکری دلسوزان نظام هستیم بلکه برای ارتقای حقوق اقلیت و استفاده از ظرفیت اجتماعی آنها چنان مقاومت می کنیم که منجر به بحران ها در کشور می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: در عصر حاضر که هر لحظه با نوآوری سدهای سانسور و فیلتر شکسته می‌شود به دوران ممنوعیت ویدئو برگشته‌ایم در حالی که مشکل اصلی را باید در یکجانبه حرف زدن و استدلال های کهنه و یا تحقیر ناقدان جستجو کرد و بیم آن می رود که جامعه مغلوب تفکر رسانه ای افرادی شود که باورهای ما را نشان گرفته اند؛ یا رسانه همگانی را حقیقتا ملی کنید یا اجازه دهید رسانه های مستقل دلسوزان داخلی جایگزین خبرسازان خارجی شوند.

وی افزود: باور کنید قدرت یک ملت و توان یک کشور در میزان حمایت یک جناح وفادار به حاکمیت آن نیست.هرچقدر هم که جمعیت وفاداران قابل اهمیت و امکانات لجستیکی قابل توجه باشد، داشتن دانش فنی شرط لازم است اما کافی نیست و ما نیاز به همراهی همه مردم ایران داریم از جنس اتحادی که منجر به انقلاب شد و در زمان جنگ به ما کمک کرد.

گرمابی در ادامه تأکید کرد: باید دست اختلاس گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانتخواری کرده‌اند را قطع کرد و باید کاری کرد تا جوانان به آینده کشور خود امید داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور در ادامه با بیان اینکه باید به جایگاه و نقش معلمان کشور اهمیت داد، عنوان کرد: باید این قشر را انگیزه مند کنیم و به جای حساسیت نسبت به حضور زنان در ورزشگاه ها و دیده شدن تار موی آنها در مواقع غیر انتخابات باید نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حساس باشیم تا بحران ایجاد نشود.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ نفاق و دینداری اساس اعتقاد مردم را خدشه دار کرده است، اظهار داشت: باید ریشه های این ویروس خطرناک را بخشکانیم و صداقت دینی را به مردم بازگردانیم همچنین باید به خرد جمعی جامعه اهمیت دهیم و اگر به رفراندوم مراجعه نمی کنیم حداقل به صورت اصولی نظرسنجی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به داد جوانان بیکار برسید و اگر مواد اولیه تولید سریعا تأمین نشود، بحرانی بیش از ارز در کشور ایجاد شده و این در حالی است که در آستانه بحران های دیگری در حوزه سیاسی و اقتصادی و حتی آب و محیط زیست قرار داریم همچنین کشور نیاز به اصلاحات بنیادین دارد که نباید برای آن تأخیر کرد چرا که این روز ها جمهوری اسلامی در آزمون و خطا قرار دارد که باید از آن سربلند بیرون آییم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید