توضیح زیبا بروفه درباره لو رفتن فیلم عروسی اش

کدخبر: ۲۲۹۶۱۳
اقتصادنیوز: زیبا بروفه که یکی از بازیگران مشهور دهه ۷۰ و ۸۰ بود ناگهان با لو رفتن ناجوانمردانه فیلم عروسیاش دچار حواشی فراوانی شد. البته پس از آن حواشی و دوری مقطعی از بازیگری، بروفه بازهم این حرفه را تا به امروز ادامه داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیک صالحی؛ زیبا بروفه یکی از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون است که در اواخردهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ به شهرت زیادی دست یافت، اما در سال‌ های بعد دچار حواشی شد که بدترین قسمت ماجرا انتشار ناجوانمردانه فیلم عروسی زیبا بروفه بود. البته پس از آن حواشی و دوری مقطعی از بازیگری، بروفه بازهم این حرفه را تا به امروز ادامه داده است. در این مطلب جدیدترین مصاحبه زیبا بروفه را می خوانید.

فیلم عروسی زیبا بروفه

زیبا بروفه با ایفای نقش در فیلم «شب روباه» به کارگردانی آقای همایون اسعدیان، وارد حرفه بازیگری شد.

او با بازی در سریال «مجید دلبندم» به شهرت فراوانی رسید و پس از چند فیلم و سریال ناگهان حضورش در بازیگری بسیار کم شد. با زیبا برفه به منظور صحبت درباره حواشی گذشته‌اش و هم‌چنین فعالیت‌های این روزهایش گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

این روزها در سینما و تلویزیون کم پیدا شده‌اید؟!

چرا اتفاقاً هستم! آخرین کارم سریال «هاتف» بود که در مهرماه و در ایام ماه محرم از تلویزیون پخش شد. بعد از این سریال باردار شدم و اخیراً نتوانستم کار زیادی قبول کنم. فرزندم الان دوماهه است و طبیعتاً این مدت را با فرزندم گذرانده‌ام.

شما از معدود بازیگرانی هستید که مقطعی درحد ستاره مطرح شدید اما ناگهان روند رشدتان را ادامه ندادید؛ علتش چه بود؟

واقعیتش این است من در دوره‌ای، همزمان سه فیلم سینمایی به روی پرده سینماها داشتم. اما در اوج فعالیتم ممنوع‌الکار شدم. به دلیل انتشاربخش‌هایی از فیلم عروسی‌ام این اتفاق افتاد.

تبعات پخش شدن فیلم عروسی زیبا بروفه

فکر نمی‌کنید بی‌احتیاطی خودتان عامل این اتفاق شد؟

در آن زمان به ندرت موبایل وجود داشت و حتی آنهایی هم که داشتند تحویل گرفتیم. در زمان ازدواجم کسی مرا نمی‌شناخت. آن فیلم هم شامل ۱۰دقیقه تصویری بود که در هارد رایانه دوستمان جا مانده بود و با دسترسی به آن ۱۰دقیقه این اتفاق افتاد.

شما یکی از نخستین قربانیان انتشار تصاویر خصوصی در کشور هستید!

بله همین‌طور است. تنها دلیل دوری‌ام از بازیگری همین موضوع بود. وقتی چهار سال انواع پروژه‌ها را به شما پیشنهاد بدهند و شما بگویی کار نمی‌کنم طبیعی است که به مرور کمرنگ می‌شوی.

فیلم عروسی زیبا بروفه

جنجال های انتشار فیلم عروسی زیبا بروفه

به شما رسماً گفته بودند که ممنوع‌الکارید؟

بله رسماً گفته بودند که اجازه کار ندارم.

متأسفانه من نخستین نفری بودم که این حادثه برایم رخ داد و اگر امروز این مشکل برای کسی به وجود بیاید مطمئن باشید ممنوع‌الکارش نمی‌کنند. بعد از من برای دیگران مواردی رخ داد که صرفاً با یک تذکر حل شد. برای من این اتفاق زمانی افتاد که سنم کم بود و واقعاً ترسیدم. در روحیه من تأثیر بدی گذاشت.

آیا این اتفاق با توجه به زمان اوج فعالیت شما عمدی نبود؟

نه! مطمئنم که عمدی درکار نبوده است. بعد ازاین حادثه من دیگر پایم را درهیچ مهمانی نگذاشتم. آن‌قدر برایم حساس شده بود که هیچ مراسمی نمی‌رفتم و فقط هدیه‌ام را برایشان ارسال می‌کردم. به نظرم هیچ عمدی درکار نبوده اما متأسفانه همین قضیه در روحیه‌ام تأثیر بسیار بدی گذاشت. چهار سال را مطلقاً اجازه کار نداشتم و چهار سال بعد را به صورت مشروط یعنی صرفاً بازی در نقش‌های دو و سه اجازه داشتم که خودم نخواستم انجام دهم.

فیلم عروسی زیبا بروفه

عامل انتشار فیلم عروسی زیبا بروفه

بعداً چگونه این شرایط را مدیریت کردید؟

بعد از آن دیگر حال خوشی برای ادامه بازیگری نداشتم. درمقطعی گفتند که بیا برنامه تلویزیونی را اجرا کن و ما هم ممنوع‌الکاری‌ات را برطرف می‌کنیم اما من گفتم که علاقه‌ای به این کار ندارم چون مجری نیستم. برای کسی که زمانی اوجی را داشته و مدتی کلاً نبوده است، بازگشتش شبیه یک شروع دوباره خواهد بود.

نقش‌های مهم پیشنهاد می‌شد؟

راستش دیگر دل و جان کار کردن را نداشتم. گاهی به من نقش‌های دست چندم پیشنهاد می‌شد و همین باعث می‌شد به من بر بخورد! به همین خاطر قبول نمی‌کردم. در اکران‌های خصوصی شرکت نمی‌کردم و مصاحبه نمی‌کردم. اصلاً انگار با خودم لج کرده بودم. البته تأثیر بسیار خوبی هم این مسائل در زندگی شخصی‌ام گذاشت و این بود که یک روحیه مقاوم به من داده شد؛ شبیه یک پوست انداختن.

واکنش خانواده چگونه بود؟

خب طبیعتاً خانواده‌ام خوشحال نبودند اما همیشه درکنارم بودند. برایم جالب بود هرجا می‌رفتم همچنان با مجیددلبندم مرا می‌شناختند و سؤال می‌کردند که چرا دیگر کار نمی‌کنم. شاید بدتر از همه چیز این بود که آن زمان به من گفته بودند به کسی نگو ممنوع‌الکاری و همین تحمل شرایط را برایم سخت‌تر می‌کرد.

فیلم عروسی زیبا بروفه

فیلم عروسی زیبا بروفه را چه کسی پخش کرد

این اواخر چطور؟

این روزها در پیشنهاداتی که می‌شد بعضاً مشکلاتی بود که مثلاً می‌خواستند از دستمزد من کم کنند و من حاضر به این کار نمی‌شدم.

پس باتوجه به شرایط شما برخی دنبال سوءاستفاده بودند؟

عملاً پیش می‌آمد اما هرگز من دیالوگی در این زمینه از کسی نشنیدم. من متوجهم وقتی شما دور می‌شوی برای شروع دوباره باید زمان بگذاری تا دوباره توانایی‌هایت ثابت شود. این مسأله توانی دارد و آن این است که مثلاً دستمزد کمتری بگیری تا دوباره دیده شوی.

شرایط امروزتان خوب است؟

من درسریال هاتف نقشی بسیارخوب داشتم. نقش اصلی کار مثل ریحانه و طلسم‌شدگان روی دوش شخصیت من بود. آسپرین در شبکه نمایش خانگی هم به همین شکل بود. نقشی متفاوت بود که آن‌قدر حرکات صورتم را کنترل کرده بودم که برخی در صفحه شخصی‌ام کامنت گذاشته بودند فلانی چون صورتش را بوتاکس کرده تکان نمی‌خورد! درصورتی که آن‌قدر خنثی بودن صورت برایم مهم بود این اتفاق افتاده بود و این کامنت‌ها نشان داد من موفق شده‌ام.

چه کسی فیلم عروسی زیبا بروفه را پخش کرد؟

فضای مجازی این روزها برای بازیگران نقشی فراتر از یک سرگرمی را دارد! شما چه فکری برایش دارید؟!

دراینستاگرام خیلی کم کارم. این کم کار بودن خوب نیست. شغلم بازیگری است و باید دیده شوم. اما به هرقیمتی حاضر نیستم دیده شوم. اهل حاشیه درست کردن از زندگی شخصی‌ام نیستم. این اخلاق من است و به هرشکلی دیده شدن را دوست ندارم. از طریق پیجم امکان درآمدزایی بسیاری داشتم و همین الان هم پیشنهادات تبلیغاتی را بررسی می‌کنم.

برخی از طریق همین صفحات دیده می‌شوند!

باور کنید من به‌خاطر دیده شدن نه ولی برای کسب درآمد به این کارها فکر می‌کنم. مردم فکر می‌کنند هنرپیشه‌ها درآمد آن‌چنانی دارند. اگر مشغول باشند دستمزدشان خوب است اما به همان اندازه خرجشان هم بالاست. من به درآمد همسرم کاری ندارم. منی که از جوانی کار کرده‌ام و مستقل بوده‌ام دوست ندارم به همسرم بگویم به من پول بده!

پس درحوزه برندینگ هم کار می‌کنید؟

اتفاقاً اخیراً کار برای برندی که حوزه بسیار گسترده‌ای داشت، پیشنهاد شد. چندنفر از دیگر همکارانم هم با این برند همکاری کردند اما وقتی خودم محصولشان را استفاده کردم؛ دیدم کیفیت خوبی ندارد. همین باعث شد وجدانم اجازه همکاری با آ‌نها را ندهد.

باتوجه به این که اخیراً فرزندتان متولد شده، آیا برنامه‌ای برای کار دارید؟

بله ان‌شاءالله حتماً! به‌خاطر فرزندم هم که شده باید لجبازی با خودم را کنار بگذارم. فکر می‌کنم فرزندم که شش ماهه شود بتوانم بازهم بازی کنم. جالب است از وقتی که فرزندم به دنیا آمده است، پیشنهادات بسیار خوبی ارائه شده ولی امکانش را فعلاً ندارم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید