فلاحت‌پیشه در دیدار با سفیر عمان:

مذاکره برای ایران تابو نیست اما کانال‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا بسته است

کدخبر: ۲۲۹۶۴۲
اقتصادنیوز؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر عمان در تهران گفت: مذاکره برای ایران تابو نیست ضمن اینکه برخی بازیگران ثالث زمام دشمنی بین ایران و آمریکا را در دست گرفته اند. اعتقادم بر این است که ایران و آمریکا راهبردی برای رفع چالش ندارند و کانال های دیپلماتیک بین آنها بسته است.
مذاکره برای ایران تابو نیست اما کانال‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا بسته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ سعود بن احمد البروانی سفیر عمان در تهران امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد ماه) با حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حشمت الله فلاحت پیشه ضمن تأکید به روابط تاریخی ایران و عمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت روابط در حوزه های مختلف به ویژه پارلمانی با کشور عمان استقبال می نماید و نقش عمان در حفظ تعادل و رابطه مبتنی بر حسن نیت همواره برای ما مهم می باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه افزود: مسیر حق در جهان کنونی، صلح است و باید در این مسیر گام برداشت.

وی در ادامه عنوان داشت: هدف جمهوی اسلامی ایران حرکت به سوی ثبات و پایداریست و ما در هیچ بحران منطقه‌ای مداخله نمی کنیم مگر آنکه این حضور به دعوت دولت مستقر باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون شرط با ایران، گفت: مذاکره برای ایران تابو نیست ضمن اینکه برخی بازیگران ثالث زمام دشمنی بین ایران و آمریکا را در دست گرفته اند. اعتقادم بر این است که ایران و آمریکا راهبردی برای رفع چالش ندارند و کانال های دیپلماتیک بین آنها بسته است.

 سعود بن احمد البروانی، سفیر عمان در تهران در این دیدار، ضمن تبریک برای انتخاب ایشان به ریاست کمیسیون سیاست خارجی و امنیت، افزود: عمان همواره جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری باثبات می شناسد. روابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

سفیر عمان در ادامه با اشاره به ظرفیت های تاریخی بین دو کشور، از برگزاری نمایشگاهی در رابطه با اسناد مشترک تاریخی در کشور ظرف شش ماه آینده در این کشور خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید