رکوردشکنی دانش آموز تربت حیدریه در کنکور 97

کدخبر: ۲۲۹۶۵۲
اقتصادنیوز: علی عبدالله زاده دانش آموز نخبه اهل تربت حیدریه با کسب همزمان رتبه های اول در رشته زبان انگلیسی و رتبه دوم علوم تجربی در کنکور 97، رکورد بی نظیری از موفقیت را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادنیوز«پیش از این دانش آموزان تربت حیدریه در کنکورهای سراسری، در سال 95 محمد امین روانبخش از دبیرستان استعدادهای درخشان رتبه دوم رشته علوم تجربی و حمیدرضا زارع دانش آموز هنرستان شهید چمران رتبه نخست رشته فنی و حرفه ای را کسب کردند و همچنین در همین سال 32 رتبه زیر هزار، نصیب دانش آموزان مستعد این شهرستان شد.»

علی عبدلله زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تلاش خود و توصیه های خانواده را علت کسب این موفقیت عنوان کرد.

وی با تشکر از مدیر مدرسه و معلمان خود تصریح کرد: به همه دانش آموزان توصیه می کنم کتاب های درسی را با اولویت مطالعه کنند و در مرحله بعد نیز از کتاب های تست استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ کلاس تقویتی غیر از مدرسه شرکت نکرده است تصریح کرد: در طول تحصیل از هیچ فرآیندی فوق العاده از جمله گرفتن معلم خصوصی و یا تحصیل در مدارس غیر دولتی استفاده نکرده است.

وی متولد سال 1378 و علاقمند به رشته فوتسال و پینگ پنگ است .

وی در خصوص چگونگی موفقیت در زبان انگلیسی گفت: با توجه به اینکه در برنامه نویسی کامپیوتر فعالیت داشتم به ناچار و برای کسب اطلاعات باید به منابع انگلیسی مراجعه می کردم، لذا بصورت خودجوش و بدون دبیر و کلاس متفرقه به فراگیری زبان انگلیسی پرداختم.

این دانش آموز موفق تربت حیدریه اولویت رشته انتخابی و دانشگاه خود را رشته پزشکی دانشگاه مشهد اعلام کرد.

سلیمان عبدلله زاده پدر این دانش آموز موفق تربت حیدریه نیز با اشاره به اینکه برای فرزندان خود هیچ هزینه اضافه ای از جمله تحصیل در مدارس غیرانتفاعی و یا گرفتن معلم اختصاصی نکرده است گفت: خداوند به این بچه ها استعداد داده است و آنها خود با تلاش و استفاده از روش های نوین از جمله فضای مجازی با دسترسی به منابع درسی و فوق درسی توانسته اند موفقیت خود را تضمین کنند.

هم اکنون 35 هزار و 769 دانش آموز در 316 آموزشگاه و یک هزار و 666 کلاس درس و توسط دو هزار و 500 نفر معلم تحصیل می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک