بررسی طرح صدور چک با اولویت در مجلس

کدخبر: ۲۲۹۷۳۸
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح صدور چک در مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که در صورت تصویب آن قوانین مرتبط با چک اصلاح می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس با 121 رای موافق، 37 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه با تقاضای اولویت بررسی طرح اصلاح قانون چک مطابق ماده 104 آیین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد به عنوان طراح این طرح گفت: یکی از معضلات اساسی در حوزه کسب و کار موضوع چک است، چک چهارمین مانع کسب و کار در کشور است و چهارمین موضوعی است که وضعیت نقدینگی را به این روز انداخته است.

وی افزود: بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگستری به دلیل چک است و جرایم غیرعمد در زندان بیشتر ناشی از صدور چک‌های بی‌محل است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان این که 12 هزار زندانی مستقیم مربوط به چک داریم، گفت: ما در 6 سال کار کارشناسی به این طرح رسیدیم، قوانین بسیاری از کشورهای دنیا را بررسی کرده و بومی‌سازی کردیم چون قانون چک آخرین بار 15 سال پیش اصلاح شد که نیاز به اصلاح در شرایط فعلی دارد آن هم در وضعیتی که با پول‌های تجاری و چک‌های الکترونیکی مواجه هستیم.

وی گفت: ماهیانه 5/1 میلیون برگه چک برگشتی داریم که مبالغ آن بیش از 150 میلیارد تومان است، اینها همه نشان می‌دهد که باید موانع را ساختاری و نه شعاری اصلاح کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید