تضعیف صدا و سیما توسط مجلس

کدخبر: ۲۲۹۷۳۹
اقتصادنیوز: نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: طبق قانون، مجلس باید مرکز قدرت باشد ولی صدا و سیما آن را تضعیف و بیان می کند که نباید در برخی مسائل ورود کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جهانبخش محبی‌نیا در جلسه علنی روز چهارشنبه خانه ملت در اخطاری افزود: در مجلس باید درد مردم گفته شود نه این‌که به تعهد خود پایبند نباشند، طبق قانون، مجلس شورای اسلامی باید مرکز قدرت باشد، اما در صداوسیما مجلس شورای اسلامی را تضعیف می‌کنند که نباید درباره برخی مسائل ورود کند.

وی ادامه داد: این چه گفتمانی است، فردی که دو دوره رییس مجلس شورای اسلامی بوده، می‌گوید تنظیم روابط بین الملل با ایران در شورای عالی امنیت ملی است.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم افزود: این اقدامات درست نیست، مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کند. ما قسم خورده‌ایم که نسبت به وضعیت کشور حساس باشیم.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: هیچ محدودیتی برای مجلس شورای اسلامی در این زمینه وجود ندارد، چه کسی مانع شما شده است؟

در این زمان محبی نیا گفت: صداوسیما گفته که هیچ نهادی حق ندارد درباره مفاسد اقتصادی به نیابت از مجلس شورای اسلامی حرف بزند.

رییس مجلس نیز در واکنش به این موضوع خطاب به محبی نیا گفت: حرف غلطی است.

نماینده مردم میاندوآب در تذکر دیگری به گزارش کمیسیون اصل 90 درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اشاره و اظهار داشت: این کمسیون باید در صورت وجود شکایاتی به موضوع ورود پیدا کند و آن را بررسی کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهارداشت: حرف شما درست است که بنای کمیسیون اصل 90 در بررسی پرونده‌ها باید شکایات باشد منتها می‌تواند به کار قوا نیز رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: درباره زلزله کرمانشاه شکایاتی رسید که کمیسیون اصل 90 رسیدگی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد موضوع اول باید توجهات لازم را داشته باشید که سوء تفاهم به وجود نیاید مجلس شورای اسلامی طبق قانون می‌تواند به همه امور کشور نظارت داشته و قانون‌گذاری کند، لذا اگر حرفی در رسانه‌ای زده می‌شود نباید از آن عصبانی شده و احساس تحقیر کنید.

وی تاکید کرد: ما نباید با حرف‌های دیگران خودمان را تحقیر کنیم کسی مانع ورود مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف نیست. حتی در مسائل اقتصادی هم طرحی آماده شد که با رایزنی و این‌که قرار شد دولت اقداماتی را انجام دهد فعلا قرار شد این طرح اصلاح شود ولی به هرحال مجلس شورای اسلامی آمادگی پیگیری را دارد.

** در زلزله کرمانشاه شاهد ناهماهنگی بین واحدها در ارائه و توزیع کانکس‌ها بودیم

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری با استناد به ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: امروز زلزله اصلی کشور، زلزله اقتصادی است، بحران اصلی امروز کشور سفره‌های خالی مردم است.

وی افزود: پنج سال است دولت لایحه مذکور را تقدیم مجلس کرده اما تاکنون این لایحه در پارلمان تعیین تکلیف نشده است، روزی که قرار بود به مردم کرمانشاه کمک‌رسانی شود اعتمادسازی بین مردم از بین رفت و مردم پول را به حساب برخی افراد واریز کردند که این پول‌ها هنوز در حساب آنان است و به مردم کرمانشاه اختصاص نیافته است. بنابراین دغدغه اصلی کشور در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، عدم وحدت فرماندهی است.

چنارانی در بخش دیگری از تذکر خود از 80 نماینده‌ای که طرح سؤال از رییس جمهوری را امضا کردند و پای امضایشان ایستادند، تشکر کرد.

وی گفت: این اولین بار است که رییس جمهوری باید در مجلس بایستد و به نمایندگان و مردم توضیح دهد. باید بگوید درباره زلزله اقتصادی چه اقدامی می خواهد انجام دهد.

نماینده مردم نیشابور خاطرنشان کرد: متأسفانه در جریان زلزله کرمانشاه شاهد ناهماهنگی بین واحدها در ارائه و توزیع کانکس‌ها بودیم ، آنها می‌رفتند عکس یادگاری و سلفی می‌گرفتند این موارد باید حل شود.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: کار آن لایحه در کمیسیون هنوز انجام نشده و دولت نظرات مختلفی داشته و در حال بحث است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید