سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور اعلام وصول شد + جزئیات

کدخبر: ۲۲۹۷۵۰
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، وصول «سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور حداکثر یک ماه فرصت دارد در مجلس حضور یابد و به سوالات پاسخ دهد.
سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور اعلام وصول شد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان اعلام وصول «سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور»، گفت: همانطور که اطلاع دارید حدود ۹۲ تن از نمایندگان تقاضای سوال از رئیس جمهور را داشتند و این مسئله به کمیسیون اقتصاد ارجاع شد و این کمیسیون با حضور نمایندگان رییس جمهور جلسه‌ای گذاشته و این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: بعد از بررسی، ۸۰ تن از نمایندگان بر سوال خود باقی ماندند بنابراین این بیش از یک چهارم نمایندگان است و طبق قانون اساسی و آئین نامه بعد از یک هفته از بررسی این مسئله باید اعلام وصول شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوال تعداد از نمایندگان در مورخ خود مورد بررسی قرار گرفت و با عنایت به مهلت مقرر و آیین نامه داخلی مجلس و عدم اقناع بیش از یک چهارم نمایندگان از پاسخ‌های نمایندگان ایشان، لذا سوال از رییس جمهور با ۵ محور اعلام وصول می‌شود.

وی افزود: ۱. عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاقا کالا و ارز، ۲. استمرار تحریم‌های بانکی، ۳. عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، ۴. رکود اقتصادی شدید چندین ساله و ۵. افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی ۵ سوال نمایندگان از رییس جمهور است.

رئیس مجلی تاکید کرد طبق ماده ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس شوریا اسلامی، رئیس جمهور موظف هست ظرف مدت حداکثر یک ماه  در مجلس حاضر شود و به سوالات پاسخ دهد.

رئیس قوه مقننه  همچنین در جلسه علنی امروز تاکید کرد: درباره برخورد با افرادی که اخلال در اقتصاد کشور ایجاد می‌کنند با قوه قضاییه صحبت شده و به زودی ضوابطی اعلام خواهند کرد که بر اساس آن بتوانند برخورد سریعتر و جدی تر با اخلال گران داشته باشند. احتمالا تا روز شنبه این کار پیگیری خواهد شد که انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید