عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

آمریکا حاصل چند سال مذاکره را به باد داد

کدخبر: ۲۲۹۷۸۷
اقتصادنیوز؛ احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی که آمریکایی‌ها محصول چند سال مذاکره را بر باد دادند پس طبعا پیشنهاد تازه آنها نمی‌تواند یک پیشنهاد قابل اعتماد باشد.
آمریکا حاصل چند سال مذاکره را به باد داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احسان قاضی زاده هاشمی به اظهارات ضد و نقیض دولتمردان آمریکا درباره مذاکره با ایران اشاره و اظهار کرد: همیشه شاهد عدم تعادل در رفتار و بیان مسئولان آمریکایی بوده‌ایم و سیاست هایی که در دستور کار آنها قرار دارد، هیجانی است.

وی افزود: اقدامات آمریکا یک جانبه‌گرایانه با منش و مشی قلدرمابانه است، خروج آمریکا از سازمان‌های بین‌المللی که بعضا داعیه‌دار بنیان‌گذاری آنها بودند، نشان دهنده بی دقتی و هیجانی بودن دولتمردان این کشور در تصمیم‌های سیاستیشان است.

قاضی‌زاده هاشمی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج شد، علی‌رغم اینکه آنها در موضع‌گیری‌های رسمی اظهارات دیگری به زبان می‌آوردند؛ کشور‌های اروپایی، آمریکا را بخاطر این رفتار هیجانی نهی کرده‌اند، اما حتی آنها برای کشور‌های همپیمان خود هم احترامی قائل نبودند و به آنان پشت کردند.

نماینده مردم فریمان و سرخس تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با تحت فشار قرار دادن ایران، جمهوری اسلامی را از موضع ضغف پای میز مذاکره بنشانند تا ایران خواسته‌های غیر معقول آنها را بپذیرد که این با مبانی فکری انقلاب کشورمان در تعارض آشکار است.

وی به پیشنهاد اخیر دولتمردان آمریکا برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: اولین مولفه برای اینکه آمریکایی‌ها بتوانند به عنوان یک طرف مذاکره باشند، پایبندی به تعهداتشان است، معتقدم با خروج یک جانبه آمریکا از برجام در واقع جایی برای مذاکره جدید باقی نمی‌ماند، وقتی که آمریکایی‌ها محصول چند سال مذاکره را بر باد دادند پس طبعا پیشنهاد تازه آنها نمی‌تواند یک پیشنهاد قابل اعتماد باشد و به نظرمن این گونه مذاکرات با استقلال کشورمان در تضاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید