بستری شدن ۶۵ زائر در بیمارستان مکه

کدخبر: ۲۲۹۸۶۰
اقتصاد نیوز:بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مکه مکرمه روزانه به ۵۰ تا ۶۰ نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند. بیشترین مراجعات زائران به این بیمارستان به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ازایسنا، این بیمارستان شامل بخش های مختلف از جمله اورژانس، بستری زنان و مردان، بخش CCU و تخصص‌های داخلی، قلب، جراحی، زنان، روان‌پزشکی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، عفونی، نورولوژی، اعصاب و روان و دندانپزشکی است. زائران می‌توانند در صورت نیاز و ارجاع متخصصین حاضر در درمانگاه‌ها برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی از این مرکز استفاده کنند.

دکتر روستا رئیس بیمارستان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه این بیمارستان ۵ تا ۷ روز قبل از ورود اولین زائران به سرزمین وحی، آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی بود گفت:‌ در این بیمارستان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران ارائه شده و پزشکان عمومی نیز در درمانگاه‌های هتل‌ها مستقر هستند. تعداد اعضای تیم پزشکی حج امسال بیش از ۵۰۰ نفر است که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در مکه هستند و با حضور بیشتر زائران در مکه، بر تعداد اعضای تیم پزشکی در مکه نیز افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ زائر به درمانگاه‌ها و حدود ۵۰تا ۶۰ زائر نیز به بیمارستان مراجعه می‌کنند. بیشترین مراجعات نیز به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

دکتر روستا همچنین با بیان اینکه همه داروهای لازم تا پایان فصل حج تامین شده است و هیچ کمبودی نداریم بیان کرد: کادر پزشکی ایران در عرفات، منا و مشعر مستقر می‌شود اما اگر به امکانات بیشتری بخصوص در ایام مناسک حج نیاز داشته باشیم، بیماران را به مراکز درمانی سعودی اعزام می‌کنیم.

وی با توصیه به زائران درباره همراه نداشتن داروهای ممنوعه گفت: نوع داروهای ممنوعه بارها اعلام شده است. زائران این داروها را همراه خود نداشته باشند زیرا در عربستان همراه داشتن این داروها مجازات سنگینی دارد. بیمارانی که داروهای خاص مصرف می کنند، با تایید پزشک و تهیه نسخه کشور میزبان، می‌توانند داروهای خاص را همراه داشته باشند. همچنین با توجه به فصل گرما افرادی که کهولت سن یا دیابت دارند از رفت و آمد غیرضروری اجتناب کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز با اشاره به فعال‌سازی ۵ درمانگاه و ۸۸ مطب در مکه مکرمه جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران در حج تمتع ۹۷ گفت: در مکه مکرمه، در همه هتل‌ها، یک درمانگاه برای زائران تدارک دیده شده است. شهر مکه به ۵ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه یک درمانگاه شبانه‌روزی با حضور پزشکان متخصص ایجاد گردیده است.

وی با بیان اینکه پرونده پزشکی به صورت الکترونیکی از ماه ها پیش برای تمام زائران در نظر گرفته شده که به صورت آنلاین در اختیار پزشکان مجموعه ها و درمانگاه قرار می گیرد ادامه داد: تاکنون در مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه۶۵ نفر از زائرین بستری و تحت نظر قرارگرفته‌اند. همچنین از ابتدای حضور زائران کشورمان در سرزمین وحی به بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زائر خدمات درمانی و پاراکلینیکی ارائه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید