وزیر جنگ اسرائیل از خروج نیروهای مقاومت از جولان ابراز رضایت کرد

کدخبر: ۲۳۰۰۲۳
اقتصادنیوز؛ آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نسبت به آرام شدن مرزها و وضعیت سوریه ابراز رضایت کرد.
وزیر جنگ اسرائیل از خروج نیروهای مقاومت از جولان ابراز رضایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «آویگدور لیبرمن» گفت که اگر دمشق توافق سال ۱۹۷۴ را رعایت کند و نگذارد که سوریه به جبهه مقدم علیه اسرائیل مبدل شود و محلی برای انتقال جنگ افزار برای حزب الله لبنان نباشد، اسرائیل کاری به سوریه ندارد.

به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در صورت عدم پابیندی سوریه به سه شرط یاد شده، اسرائیل بر اساس معیارهای امنیتی خود عمل خواهد کرد.

لیبرمن همچنین از تسلط دوباره ارتش سوریه بر مناطق مرزی جولان با اسرائیل و آرام شدن دوباره مرزها» ستقبال کرد و گفت از نظر اسرائیل وضع سوریه به حالت گذشته بازگشته است.

لیبرمن روز پنجشنبه ۱۱ مرداد افزود که با تسلط دوباره ارتش بشار اسد در جولان، اسرائیل با یک آدرس مشخص، یک مسئول و یک قدرت مرکزی در مرزهای خود سر و کار دارد.

ارتش سوریه به تازگی با حمایت همپیمانان خود موفق شد تمامی مناطق نزدیک مرز سوریه با سرزمین های اشغالی را از کنترل نیروهای مخالف خارج کند و در مراکز پیشین در نزدیکی مرز با رژیم صهیونیستی مستقر شود.

ارتش اسرائیل تایید کرده است که تا دوره اخیر که مناطق مرزی‌اش در کنترل تروریست ها بود، کمک‌های غذایی، دارویی و غیره در اختیار ساکنان آن سوی مرز می‌گذاشت تا از نزدیک شدن آنها به مرز با اسرائیل جلوگیری کند.

اما سوریه ارتش اسرائیل را به یاری عملی و تسلیحاتی به تروریست ها و نیروهای معارض، مانند جبهه النصره و داعش متهم می‌کرد.

از نظر سوریه بسیاری از حملات هوایی سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه نیز «برای ارتقای روحیه تروریست‌های درگیر در جنگ با حکومت سوریه» انجام می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید