ذوالنوری: برخی نمایندگان زیر فشار دولت برای پس گرفتن امضا به خانه نمی‌رفتند

کدخبر: ۲۳۰۰۴۸
اقتصادنیوز؛ مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس گفت: برخی از دولتی ها خیلی تلاش کردند تا نمایندگان را در فشار قرار داده و تا امضای خود از سوال از رئیس جمهور را پس بگیرند، حتی در این مدت برخی نمایندگان به خانه خود نمی رفتند یا پیشرو به بیرون می‌فرستادند تا تحت فشار نمایندگان دولت قرار نگیرند.
ذوالنوری: برخی نمایندگان زیر فشار دولت برای پس گرفتن امضا به خانه نمی‌رفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ترکیبی از ۳ فراکسیون سیاسی مجلس پیگیر سوال از روحانی هستند، گفت:  هفته ای که بر نمایندگان گذشت به دلیل حجم آتشی که بر سر نمایندگان ریخت و فشار سنگین دولتی ها برای پس گرفتن امضای نمایندگان از سوال خود، یاد عملیات خیبر، بدر و کربلای ۵ افتادم.

روحانی یک ماه فرصت دارد تا در مجلس حاضر شود

وی افزود: از روز چهارشنبه که سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شد، ایشان یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخ به سوال به مجلس بیایند، روز مشخص در تعامل هیئت رئیسه با رئیس جمهور تعیین می شود، سوال کننده ها نیم ساعت فرصت بیان سوال دارند و رئیس جمهور یک ساعت زمان پاسخگویی دارد.

در چه شرایطی سوال از روحانی به قوه قضاییه ارجاع پیدا می کند؟

ذوالنوری با بیان اینکه سوالات در 5 محور از رئیس جمهور پرسیده می شود، ادامه داد: بعد از هر سوال رای گیری انجام می شود لذا اگرنماینده ها از پاسخ رئیس‌جمهور قانع شوند که هیچ اما اگر قانع نشوند و ثابت شود که دولت یا قانون را زیر پا گذاشته یا خلاف قانون اساسی عمل کرده است، چون وجه جرمی پیدا می‌کند مرجع صلاحیت رسیدگی قوه قضاییه است.

رای گیری به میزان نصف به اضافه یک برای هر سوال نیاز دارد/ در صورت عدم اقناع رییس جمهور کارت زرد می گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: رای گیری به میزان نصف به اضافه یک برای هر سوال نیاز دارد و در صورت عدم اقناع نمایندگان، ذویس جمهور کارت زرد دریافت می‌کنند و کارت زرد تنها به معنای عدم اقناع نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور است اما در صورتی هم که خلاف قانون و نقض قانون اتفاق افتاده باشد، سوال به قوه قضاییه جهت پیگیری و برخورد ارجاع می شود.

تلقی مردم این است که دولت رها شده است، مجلس هم ورود نکند فضا بدتر می شود

 ذوالنوری در توضیح طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی کشور، گفت: رئیس جمهور باید در مورد مسائل کشور پاسخگو باشد در این 5 محور سوال هم به نوسانات ارزی به عنوان عمده ترین معضل کنونی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در مدت اخیر نوسانات ارز قدرت خرید مردم را به یک سوم کاهش داده است که سبب یاس در مردم شده است، بنابراین رئیس جمهور باید پاسخ دهد و اگر مقصر است که اصلاح روند مدیریتی را باید در دستور کار خود قرار دهد در غیر این صورت مجلس می تواند ریشه یابی کند.

وی افزود: تلقی مردم این است که دولت رها شده است، مجلس هم ورود نکند فضا بدتر می شود لذا ما موظف هستیم دولت را وادار به اصلاح کنیم.

امضا کنندگان سوال از روحانی هیچ دلبستگی و تعلق خاطری به احمدی نژاد ندارند

ذوالنوری در توضیح برخی اظهارات مبنی بر اینکه سوال از روحانی در تقابل با سوال از احمدی نژاد پیگیری و دنبال شد، یادآور شد: امضا کنندگان سوال از روحانی هیچ دلبستگی و تعلق خاطری به احمدی نژاد ندارند، در آن زمان هم اگر در مجلس حضور داشتم قطعا از افراد سوال کننده از احمدی نژاد بودم. کما اینکه در همان زمان تلخ تر از محتوای سوال نمایندگان در محافل دیگر در مورد احمدی نژاد صحبت می کردم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: این سوالات سیاسی نیست، سوال نمایندگان کاملا مرتبط با معیشت و اقتصاد جامعه است، از سوی دیگر این سوال از سوی سه فراکسیون مجلس مطرح است، سوال فراکسیونی تعقیب نشده و نماینگانی از فراکسیون ولایی، مستقلین و حتی برخی از امیدی ها امضا کردند.

اصلاحاتی ها هم سوال از رییس جمهور را امضا کرده اند!

وی ادامه داد: ترکیبی از سه جریان در این سوالات ثابت قد هستند، حتی از جریان تند اصلاحات سوال از رئیس جمهور را امضا کردند، من سعی کردم امضاها را رسانه ای نکنم، اما 16 امضا در این چند روز اضافه کردیم که این افراد غالبا تابلوی اصلاحاتی دارند و خود به دنبال من آمدند.

ذوالنوری تاکید کرد: سه جریان فکری به دنبال مشکلات مردم و بازخواست دولت برای انجام وظایف هستند، در واقع به نظر بنده کسانی که در این مسیر نیامدند به خاطر افکار و گرایشات سیاسی بوده زیرا سوالات کاملا مرتبط با معیشت مردم است، نمایندگان که واسط بین مردم و دولت هستند باید پیگیر مطالبات آنها باشند اگر ما هم به فکر مردم نباشیم مردم مجبور می شوند به کف خیابان بیایند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کسانی کمک نمی کنند و از دولت سوال نمی کنند آیا غیر از ملاحظات سیاسی دلیلی دیگری دارند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید