رئیس کمیسیون امنیت ملی:

بخش اعظم درآمدهای نفتی صرف ثبات در منطقه می‌شود

کدخبر: ۲۳۰۰۷۳
اقتصادنیوز؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به امنیت آبره‌های بین‌المللی گفت: خش اعظمی از درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی ایران صرف ثبات سازی در منطقه‌ای می‌شود که مولفه‌های امنیتی آن به سود برخی از کشورها در منطقه و اروپا است.
بخش اعظم درآمدهای نفتی صرف ثبات در منطقه می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حشمت‌الله فلاحتپیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در خصوص تهدید ایران توسط نتانیاهو درباره تنگه باب المندب، اظهار داشت: روی صحبت جمهوری اسلامی کسی مانند نتانیاهو نیست؛ کشور ما منطقی را با دنیا درباره آبراه‌های بین‌المللی دنبال می‌کند، به این معنا که زمانی که جنگی شکل بگیرد این امکان وجود دارد که امنیت آبراه‌های بین المللی برهم بخورد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی ایران صرف ثبات سازی در منطقه‌ای می‌شود که مولفه‌های امنیتی آن به سود برخی از کشورها در منطقه و اروپا است، گفت: دو سوم خلیج فارس بر اساس مختصات دریاهای سرزمینی و حقوق دریاها در اختیار ایران است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران بخش اعظمی از امنیت منطقه را حفظ می‌کند که از محیط زیست تا امنیت فیزیکی را شامل می‌شود، ادامه داد: در این موضوع، رژیم صهیونیستی بازیگر نیست و چنین حقی ندارد که در مورد مناطق مختلف غرب آسیا مخصوصا باب‌المندب اظهار نظر کند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مرزهای رژیم صهیونیستی لرزان است و هیچکدام از همسایگان به دنبال مرزهای لرزانی نرفته‌اند که از سال 1978 با کمپ دیوید و سایر مقررات غیرعادلانه به این رژیم داده شده، عنوان کرد: فرار روبه جلوی نتانیاهو برای لاپوشانی کردن ضعف‌های امنیتی در داخل سرزمین‌های اشغالی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارها تاکید کرده‌ایم که باید به گونه‌ای موضع‌گیری کنیم تا در درون فضای افراطی قرار نگیریم که مثلث افراطی انحرافی منطقه آن را ساخته است، ادامه داد: یک ضلع مثلث افراطی انحرافی منطقه افراطیون آمریکایی و معتقدان به کاربرد امنیت برای رساندن شاخص‌های اقتصادی به سطوح مثبت هستند؛ ضلع دیگر رژیم صهیونیستی است که امنیتی‌سازی منطقه را برای عبری‌سازی سرزمین‌های اشغالی دنبال می‌کند و ضلع سوم عربستان است که به دنبال فرار از دموکراسی حرکت می‌کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه دنیا لحن و عملکرد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را در راستای صلح و آرامش بین المللی تشخیص می‌دهد، تصریح کرد: در مقابل این موضع، رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی است که دنیا را به سمت امنیتی پیش می‌برد و پیشینه دو طرف نشان می‌دهد که بیشترین مولفه‌های ناامن‌ساز از سوی رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران در راستای امنیت هزینه پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در عرصه بین‌الملل نیز تمام کشورهای دنیا -بجز اجزای مثلث افراطی انحرافی- موضوع دیپلماسی را تقویت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در درون آمریکا نیز ترامپ به شدت زیر فشار است تا "دیپلماسی برجام‌پایه" را سست نکند و یکی از دلایلی که مذاکره بدون قید و شرط را مطرح می‌کند تحت فشار قرار گرفتن از ناحیه طرفداران صلح بین‌المللی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید