علاء‌الدین بروجردی:

ملت ایران با صدبرابر شدن تحریم‌ها هم پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

کدخبر: ۲۳۰۰۷۸
اقتصادنیوز؛ علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: ملت ایران حتی با صد برابر شدن تحریم‎ها هم پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد رفت.
ملت ایران با صدبرابر شدن تحریم‌ها هم پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  علاءالدین بروجردی عصر امروز در سخنان پیش از خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا بداند که ملت ایران حتی با صد برابر شدن تحریم‎ها هم پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد رفت.

وی از امنیت به عنوان یکی از شاخصه‎ها در جوامع از جمله جامعه اسلامی ما یاد و بیان کرد: امنیت خود ابعاد مختلفی دارد که امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فضای مجازی و روانی از آن جمله‎اند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امنیت در جامعه اسلامی ما حرف اول را می‎زند، عنوان کرد: مردم ایران به دلیل آنکه غرق در این نعمت عظیم الهی هستند، کمتر عظمت آن را درک می‎کنند، حال آنکه مردم برخی کشورهای اسلامی حتی برای برپایی نماز جمعه اطمینان خاطر ندارند.

بروجردی ادامه داد: تعدادی از فرزندان جان بر کف ملت ایران و مرزداران میهن اسلامی در ارتفاعات چند هزار متری غرب کشور در حال تأمین امنیت مرزهای کشور هستند، همانگونه که تعدادی از آن‎ها اخیرا توسط گروه پژاک به شهادت رسیدند.

وی از امنیت فرهنگی به عنوان یکی از ابعاد اولویت‎دار امنیتی یاد و خاطرنشان کرد: امنیت اقتصادی به این معنا است که باید شرایط به نحوی فراهم باشد که سرمایه‎گذاران با فراغ بال و اطمینان خاطر در حوزه‎های مختلف سرمایه‎گذاری و کار اقتصادی کنند.

این مسؤول در خصوص امنیت فضای مجازی گفت: امروز با پدیده جدید فضای مجازی مواجه هستیم که کنترل آن مانند فضای حقیقی نیست، البته نباید اینگونه باشد که افرادی در این فضا مرز دین، اخلاق و انسانیت را بشکنند و هر چه دلشان می‎خواهد بگویند و بنویسند.

بروجردی تأکید کرد: دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت پیام‎رسان تلگرام را که سرورهای آن در رژیم صهیونیستی و آمریکا است، را قطع کند به خاطر تأمین امنیت مردم بود.

ملت ایران تبعیض را برنمی‌تابد

وی در ادامه از عدالت به عنوان یک اصل برای جامعه یاد و تصریح کرد: مردم مشکلات اقتصادی حتی سفره‎های خالی را تحمل می‎کنند، اما تبعیض را برنمی‌تابد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی سپس به نوسانات قیمت ارز و طلا در کشور و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: مردم تحمل نمی‎کنند که بانک مرکزی یکجا 30 هزار سکه را یک نفر بفروشد و او هر وقت که بخواهد، با فاصله کوتاهی بتواند مجددا سکه‎ها را با قیمت جدید عرضه و در نظام ما اخلال ایجاد کند.

بروجردی تأکید کرد: رئیس پیشین بانک مرکزی باید پاسخ بدهد که چرا این تعداد سکه به یک فرد فروخته شده و اجازه داده شده است که این تبعیض در جامعه شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه انتظار مردم از قوای مجریه، قضائیه و دیگر ارکان نظام رعایت عدالت است، افزود: قرار نیست در جامعه ما اختلافات گسترده طبقاتی را از طریق تصمیمات غیر منطقی رقم بزنیم.

پشتوانه اقتصادی شرط لازم برای قوه نظامی است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به وجود ثروت‎های بالقوه در کشور ایران و برخورداری آن از بیشترین نفت و گاز دنیا اشاره و اظهار کرد: با وجود اینهمه ظرفیت نباید دست مردم دراز باشد و آنان دغدغه بیکاری فرزندان خود را داشته باشند که البته دارند.

بروجردی ادامه داد: دولت باید در وهله اول ثروت نفت کشور را به پروژه و اشتغال تبدیل کند، از سویی این هنر را داشته باشیم که سرمایه‎های داخلی و سرمایه 2 هزار میلیارد دلاری ایرانیان خارج از کشور را جذب کنیم.

وی، وجود این تصور که جامعه اسلامی نباید پولدار باشد را رد کرد و آن را نادرست خواند و بیان کرد: اتفاقاً عکس این موضوع یعنی فقر در فرهنگ قرآنی ما مذموم است.

این مسؤول، پشتوانه اقتصادی را شرط لازم برای قوه نظامی برشمرد و تأکید کرد: جامعه اسلامی ما باید در حوزه اقتصادی جامعه توانمندی باشد، بنابراین مسؤولان باید برای توانمندی اقتصادی و زندگی اجتماعی مردم تلاش کنند.

بروجردی به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان بنای کار اقتصادی یاد و تصریح کرد: ترامپ خواب آشفته می‎بیند که فکر می‎کند می‎تواند، با تحریم و فشار اقتصادی ملت ایران را وادار به تسلیم کند.

وی ادامه داد: ملتی که در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی کمر کسانی که در مقابل ما صف‎آرایی کرده بودند را به زمین زد، بدون تردید در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد شد.

راهبرد آمریکا شکست انقلاب و ملت ایران است

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ بداند که اگر تحریم‎های ایران را صد برابر هم کند، ملت ما به هیچ وجه پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد رفت و این راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی با تأکید بر اینکه راهبرد آمریکا شکست انقلاب اسلامی و ملت ایران است، اظهار کرد: این در حالی است که ملت ایران با تقدیم صدها هزار شهید به آمریکا و بزرگتر از او اجازه چنین غلطی را نمی‎دهد.

وی از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مقتدر در دنیا یاد و عنوان کرد: در زنجیره طولانی اقتدار این نظام حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد، البته ما از پشتوانه عظیم اقتصادی برخورداریم اما باید قواعد بازی را رعایت کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مجلس باید به عنوان دو بال پرواز به سوی قله‎های رفیع اقتصاد مقاومتی درست عمل کنند.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون وظیفه نمایندگان است

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مربوط به شهرستان بروجرد به عنوان حوزه انتخابی خود اشاره کرد و افزود: بروجرد شهر پر آوازه‎ای است که در همه جای دنیا آن را به نام چهره ماندگار مرجعیت یعنی آیت‎الله بروجردی (ره) می‎شناسند.

وی بیان کرد: در کنار واحدهای بزرگ و موفق اقتصادی مانند کارخانجات نساجی، داروسازی‎های اکسیر و زاگرس فارمد پارس واحدهای تولیدی و صنعتی وجود دارند که دچار مشکلاتی شده‎اند و البته باید از آن‎ها حمایت کنیم.

این مسؤول سپس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دو وظیفه و رسالت اصلی نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی برشمرد و تبیین کرد: برخی‎ها می‎گویند که چرا شما در کارهای اجرایی دخالت می‎کنید، مگر قانون بودجه یکی از قوانین اصلی مجلس نیست، بنابراین پیگیری تخصیص و تامین بودجه پروژه‎هایی مانند خط آهن، فرودگاه و سد آبسرده وظیفه نمایندگان است.

بروجردی در ادامه خواستار تکریم ارباب رجوع از سوی مدیران و کارکنان دستگاه‎های اجرایی شهرستان بروجرد شد و افزود: باید این هنر را داشته باشیم که لبخند رضایت را بر لبان مردمی که انقلاب کرده و تحریم‎ها و مشکلات اقتصادی را تحمل می‎کنند، بنشانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید