ارزآوری جام جهانی برای روسیه

کدخبر: ۲۳۰۰۹۵
اقتصاد نیوز:مسافران چه کشورهایی بیشتر از بقیه در روسیه خرج کرده‌اند و بیشترین پول‌ها در صرف چه بخش‌هایی شده است؟
ارزآوری جام جهانی برای روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از بازار ورزش، مسافران خارجی که طی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مسافر این سفر بودند یک و نیم میلیارد دلار در این کشور خرج کرده‌اند.

به گزارش روزنامه مسکوتایمز، حدود ۳ میلیون نفر خارجی طی یک ماهی که جام جهانی برگزار شد به روسیه رفتند. این اطلاعات را دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه به خبرگزاری‌های این مشور داده است.

بانک اسبر تخمین زده که ۱.۵ میلیارد دلار از طریق کارت‌های بانکی بین‌المللی در روسیه پرداخت انجام شده است‌. یعنی وجوهاتی که به صورت نقدی پرداخت شده محاسبه نشده است. بسیاری از مسافران ایرانی حاضر در روسیه به خاطر عدم دسترسی به کارت‌های بین‌المللی پرداخت‌های اینترنتی انجام داده‌اند. البته از آنجا که بیشتر مسافران هتل خود را داخل ایران گرفته‌اند و آژانس‌های مسافراتی ایرانی از طریق کارگزاران خود پرداخت کارتی انجام داده‌اند فقط مخارج روزانه از جمله خوراک، ترانسفر و خرید‌ها نقدی انجام شده است‌.

عدد هزینه شده در روسیه دقیقا دو برابر هزینه‌ای است که مسافران یک سال قبل و در جام کنفدراسیون‌ها کرده‌اند.گفته می‌شود مسافران کشورهای چین، مکزیک و آمریکا بیشتر از سایر کشورها خرج کرده‌اند.بیشترین هزینه‌ها هم مربوط بوده به اقامت، خورد و خوراک و پروازهای خارجی و داخلی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید