گفتگو های بی نتیجه برای تحریم ایران

کدخبر: ۲۳۰۱۶۸
اقتصاد نیوز: وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرده دومین دور گفت‌وگوهای میان مقام‌های این کشور و مقام‌های آمریکایی درباره تحریم‌های ایران بی‌نتیجه پایان یافته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای روز شنبه اعلام کرد مسئولان این کشور در دیدار با مقام‌های آمریکایی از آنها خواسته‌اند درخواستشان درباره کاهش واردات نفت خام از ایران، بر فعالیت‌های شرکت‌های ژاپنی تأثیر منفی نگذارد. 

پایگاه «ژاپن‌نیوز» نوشته دیدار دو جانبه‌ای که میان مقام‌های ژاپنی و مقام‌های آمریکایی برگزار شده دومین دور از گفت‌وگوهای میان دو طرف برای رایزنی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از خروج این کشور از برجام بوده است.   

بیانیه وزارت خارجه ژاپن که شنبه صادر شده حاکی است که این دیدار روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در واشنگتن برگزار شده و دو طرف نتوانسته‌اند در این خصوص به نتیجه‌ای برسند. قرار شده مقام‌های دو کشور به رایزنی‌ها در این باره ادامه دهند. 

حاضران در این دیدار، مدیر کل دفتر امور خاورمیانه‌ای وزارت خارجه ژاپن و نمایندگانی از وزارت‌خانه دارایی، سازمان خدمات مالی و اقتصادی و وزارت تجارت و صنعت ژاپن بوده‌اند. از آمریکا، نمایندگانی از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری حضور داشته‌اند. 

تحریم‌های بخش نفت آمریکا علیه ایران از تاریخ 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) اجرایی خواهند شد. این تحریم‌ها وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید