کمک مالی آمریکا به کشورهای جنوب شرق آسیا

کدخبر: ۲۳۰۱۷۰
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه ایالات متحده وعده داده است که واشنگتن منابع مالی امنیتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را برای کشورهای جنوب شرق آسیا اختصاص خواهد داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه وعده داد تا حدود 300 میلیون دلار کمک مالی امنیتی برای کشورهای جنوب شرق آسیا اختصاص دهد.

پامپئو این خبر را در حاشیه نشست وزرای خارجه 10 کشور عضو سازمان آسه آن و سایر مقام های رسمی از دیگر کشورهای جهان در سنگاپور در جمع خبرنگاران اعلام کرده است.

وی در این باره گفت: به عنوان بخشی از تعهد ما برای ارتقای امنیت منطقه ای در هند- اقیانوسیه، ایالات متحده اختصاص منابع مالی 300 میلیون دلاری را برای تقویت همکاری های امنیتی در کل منطقه اعلام می کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: این کمک امنیتی جدید موجب تقویت امنیت دریانوردی خواهد شد و کمک های انسان دوستانه را توسعه خواهد داد و موجب تقویت قابلیت های مربوط به برقراری صلح و مقابله با تهدیدات منطقه ای می شود.

ایالات متحده پیش از این نیز اعلام کرده است که 113 میلیون دلار در بخش فناوری، انرژی و زیرساخت در کشورهای نوظهور آسیایی سرمایه گذاری خواهد کرد.

توجه ویژه آمریکا به منطقه هند-اقیانوسیه در شرایطی است که چین نیز قصد دارد از طریق طرح ابتکاری یک جاده یک کمربند، نفوذ خود را در بین کشورهای منطقه افزایش دهد.

تحلیلگران بر این باورند که منازعات تجاری بین واشنگتن و پکن می تواند موجب تشدید تنش ها بین دو طرف بر سر سایر مسائل حساس از جمله دریای جنوبی چین شود.

پامپئو به خبرنگاران گفت: نگرانی های واشنگتن درباره نظامی کردن دریای جنوبی چین توسط پکن را در نشست آسه آن مطرح کردم و بر اهمیت حفظ نظم و صلح در منطقه تاکید نمودم.

وی تصریح کرد: پیشرفت به سوی حل و فصل بحران انسانی در استان راخین میانمار و سایر مسائل امنیتی مساله مهمی برای داشتن امنیت و صلح در منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید