پرداخت سبد غذایی به مادران باردار و شیرده نیازمند خراسان شمالی

کدخبر: ۲۳۰۱۹۷
اقتصادنیوز: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در سال جاری ۱۲۰ میلیون تومان سبد غذایی برای مبارزه با سوء تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند کمیته امداد خراسان شمالی اختصاص یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و تقویت مادران برای دوران شیردهی اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۲۰ میلیون تومان بودجه برای مبارزه با سوء تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند کمیته امداد خراسان شمالی اختصاص یافت.

خوجانی گفت: امسال ۱۰۰ نفر از زنان باردار و شیرده مبتلابه سوءتغذیه در استان شناسایی شدند که به این افراد سبد‌های غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری شبکه‌های بهداشتی درمانی استان در حال اجرا است ، افزود: سال گذشته ۳۸ مادر باردار و شیرده از قشر محروم استان تحت حمایت این طرح قرار داشتند که ۴۷ میلیون تومان برای این گروه از زنان سال گذشته هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تائید صلاحیت مراکز درمانی و بهداشتی زنان باردار و شیرده از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان مشمول این طرح می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید