غیبت سئوال برانگیز پادشاه اردن پس از دیدار با ترامپ

کدخبر: ۲۳۰۴۲۰
اقتصادنیوز: یک کارشناس صهیونیست در مسائل عربی در مقاله‌ای ضمن اشاره به غیبت عبدالله دوم پادشاه اردن در کشورش، آن را سئوال برانگیز دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری عربی 21 نوشت، "یونی بن مناحیم" کارشناس صهیونیست در مسائل عربی در این مقاله آورده است: ملک عبدالله دوم از زمان دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اواخر ژوئن (تیر) در کاخ سفید دیگر در کشورش حضور نداشته است و این غیبت شایعات و سوال های زیادی را به دنبال داشته است به ویژه اینکه گفته می شود وی بیمار است و برای مداوا در خارج به سر می برد.

به گفته این کارشناس اسرائیلی، اینکه پادشاه برای مرخصی سالانه برای مدتی طولانی در خارج از کشور حضور دارد به این معنی است که به ثبات دولت و نهادهای رسمی اطمینان دارد؛ هرچند همزمان با غیبت او کشور با برخی مسائل فساد روبرو است.

در این میان آنچه بحث وجدل در خصوص غیبت پادشاه را افزایش داده است، وضعیت امنیتی و اقتصادی خطرناک اردن و تحولات منطقه ای در سوریه، عراق و نوار غزه است که چه بسا بر اردن تاثیر مستقیمی داشته باشد و علاوه بر این درخواست های داخلی مبنی بر لزوم تغییرات قانونی در ساختار پادشاهی و یا مستقل بودن نهاد قضایی افزایش یافته است.

بن مناحیم در ادامه یادآور شد، عبدالله دوم تابستان سال گذشته مجبور شد به دلیل تیراندازی در داخل سفارت اسرائیل در امان و کشته شدن دو اردنی تعطیلات خود را نیمه کاره رها کند و به کشور بازگردد، اما اکنون به نظر می رسد تحت تاثیر انتقادهای روزافزون و بی سابقه مردمی نیست و گویی اتفاقی نیفتاده است.

به هر حال به نظر می رسد در پرتو خدمت خالصانه نهادهای امنیتی اردن به دولت، پادشاه اوضاع کشورش را خطرناک نمی داند و چنانچه خطری باشد مسئولان امنیتی او را به بازگشت به کشور فرامی خوانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید