باورهای غلط درباره آب کردن چربی شکم

کدخبر: ۲۳۰۶۲۴
اقتصادنیوز: خوراکی هایی هستند که در رژیم های غذایی تبلیغاتی به عنوان سریع ترین مسیر برای رسیدن به یک شکم صاف و آب کردن چربی شکم معرفی می شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیک صالحی؛ حتما با تبلیغات و آگهی هایی که رژیم های غذایی خاص برای صاف کردن شکم و پهلو را تبلیغ می کنند آشنا هستید.

هدف اصلی این تبلیعات معمولا خانم های یائسه و زنانی هستند که شکمی برجسته دارند. و آب کردن چربی شکم معمولا یکی از معضلات ایرانیان به خصوص خانم هاست.

متاسفانه اکثر مطالعات بالینی نشان می دهند که غذای خاصی برای آب کردن چربی شکم وجود ندارد. نتایج مطالعات می گویند زمانی که کالری مصرفی غیرقابل استفاده بماند به عنوان چربی ذخیره می شود. در واقع در بیشتر موارد علت جمع شدن چربی در شکم، ژنتیکی است. در زنان به خصوص بعد از دوران یائسگی به دلیل کاهش متابولیسم بدن تجمع چربی در شکم  افزایش پیدا می کند.

آب کردن چربی شکم

خوراکی هایی هستند که در رژیم های غذایی تبلیغاتی به عنوان سریع ترین مسیر برای رسیدن به یک شکم صاف و آب کردن چربی شکم معرفی می شوند.

سیروپ ذرت برای داشتن شکم تخت

باید بدانید که عامل شیرینی سیروپ ذرت، قند فروکتوز است، این قند در مقایسه با گلوکز روند متابولیسم متفاوتی دارد. با وجودی که بدن شما فروکتوز را به روشی متفاوت از گلوکز به چربی تبدیل می کند. ولی شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این تفاوت باعث تجمع چربی در بخش متفاوتی از بدن می شود.

خوراکی هایی که به از بین بردن چربی شکم معروف شده اند

خوراکی های معروفی مثل آووکادو، روغن های گیاهی، زیتون و آجیل وجود دارد که گفته می شود می توانند چربی های شکمی را کاهش دهند. اما شواهدی وجود ندارد که اثبات کند این خوراکی ها چربی های شکم را هدف قرار می دهند.

غلات کامل برای آب کردن چربی شکم

بله، مطالعات نشان داده است که غلات کامل به کاهش چربی بدن افراد چاق کمک می کنند ولی در تمام این مطالعات ذکر شده که برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

خوراکی هایی که به از بین بردن چربی شکم

برنامه عملی و موثر برای آب کردن چربی شکم

به نظرتان در شرایط واقعی چه مواردی می تواند به شما برای داشتن شکمی صاف کمک کند؟

کنترل کالری مصرفی برای آب کردن چربی شکم

از مصرف مواد غذایی  با کالری بالا اجتناب کنید یا کالری مصرفی روزانه تان را محاسبه نمایید. انباشت  چربی به دلیل مصرف غذای بیشتر از نیاز بدن، ایجاد می شود.

برای داشتن شکمی صاف حجم وعده های غذایی را کم کنید

باید مراقب تعداد وعده های غذایی و حجم مصرفی باشید تا کالری کمتری به بدنتان برسد. مقدار مصرف گوشت قرمز را به هفته ای یک بار کاهش دهید. این کار کمک می کند چربی مصرفیتان در کل کاهش پیدا کند.

برای صاف شدن شکم چربی های خوب مصرف کنید

مصرف چربی های اشباع راکاهش دهید. گوشت قرمز، کره یا خامه چربی اشباع دارند که باید آن ها را با ماهی، گردو، روغن زیتون و آووکادو که منع چربی هاای غیراشباع هستند جایگزین نمایید.

آب کردن چربی شکم با ورزش

ورزش یک روش مناسب برای مصرف کالری است و کمک می کند چربی های ذخیره شده در بدن را بسوزانید. برای آب کردن چربی شکم باید چربی تمام بدن را کاهش دهید و تنها ورزش های شکم برایتان کارساز نخواهد بود. ترکیبی از ورزش های هوازی و قدرتی همیشه بهترین نتیجه را خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید