جو بایدن رقیب ترامپ می‌شود؟

کدخبر: ۲۳۰۶۵۳
اقتصادنیوز: در نظرسنجی‌های زودهنگام درباره نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا جو بایدن در صدر قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هیل نوشت، با این وجود که رای‌دهندگان در نظرسنجی‌های صورت گرفته، جو بایدن، معاون اول رییس جمهور سابق آمریکا را محتمل‌ترین نامزد دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ دانسته‌اند، اما بسیاری از سناتورها سن او، حمایتش از جنگ عراق و دو نامزدی همراه با شکست در انتخابات آمریکا را دلایلی برای تردید خود درباره موفقیت او در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا می‌دانند.

یک معاون ارشد دموکرات در این باره اظهار کرد: پیروزی برای کسی که از جنگ عراق حمایت کرده، دشوار است و مردم به دنبال شروعی جدید هستند.

یک مقام دموکرات دیگر نیز گفت: نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که رای‌دهندگان فرد جدیدی را می‌خواهند.

یک سناتور دموکرات نیز توضیح داد: نظرسنجی‌هایی که به این زودی صورت می‌گیرند، نشان‌دهنده نتیجه قابل اعتنایی نیستند و این نظرسنجی که تنها نامزدی بایدن را مطرح کرده، نمی‌تواند آماری معتبر را درباره انتخابات آینده آمریکا نشان دهد.

سایر دموکرات‌ها نیز با اشاره به حضور ناموفق بایدن در انتخابات ۲۰۰۸ و ۱۹۹۸، او را نامزد قدرتمندی برای انتخابات ۲۰۲۰ ندانستند.

همچنین با توجه به شمار سناتورهای دموکراتی که نامزدی آنان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محتمل است، شک و تردیدها درباره بایدن چندان غافلگیرکننده به نظرنمی‌رسد.

الیزابت ورن، برنی سندرز، کریستن گیلیبرند و کوری بوکر سناتورها دموکراتی هستند که نامزدی همه آنان در این انتخابات محتمل است.

البته بایدن نیز هواداران خود را دارد. یکی از سناتورهای باسابقه دموکرات درباره او گفت: من یکی از طرفداران او هستم. ما باید رای سفیدپوستان را در اختیار داشته باشیم و بایدن می‌تواند این کار را انجام دهد.

گروهی از کارشناسان بر این باورند که با انتشار نتایج این نظرسنجی، بایدن برای شرکت در اینتخابات پیش روی آمریکا مصمم‌تر خواهد شد.

اما عده‌ای دیگر معتقدند، حتی در صورتی که بایدن در این انتخابات شرکت کند، مردم آمریکا یک پوپولیست را پیروز این انتخابات خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید