المانیتور: دولت ترامپ امیدوار است تحریم‌ها منجر به برانگیختن اعتراضات در ایران شود

کدخبر: ۲۳۰۹۸۹
اقتصادنیوز؛ المانیتور در تحلیلی نوشت که مقام‌های ارشد دولت ترامپ امیدوارند تحریم‌ها علیه ایران منجر به برانگیختن اعتراضات شود.
المانیتور: دولت ترامپ امیدوار است تحریم‌ها منجر به برانگیختن اعتراضات در ایران شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پایگاه تحلیلی «المانیتور» روز سه‌شنبه در گزارشی با عنوان «آمریکا امیدوار است که تحریم‌های جدید سبب برانگیختن اعتراض‌ها در ایران شود»، به نقل از مقام‌های ارشد این کشور از امیدواری ایالات متحده به ایجاد  آشوب در ایران با استفاده از ابزار تحریم خبر داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «مقام‎‌های ارشد دولت "دونالد ترامپ" [رئیس‌جمهور آمریکا] می‌گویند که امیدوارند اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سبب برانگیختن اعتراض‌ها [اغتشاشات] در ایران و در نهایت اعمال فشار بر ایران به منظور پذیرش پیشنهاد ترامپ برای مذاکرات درباره یک توافق گسترده‌تر شود».

مقام‌های کاخ سفید، وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود در ادامه تاکتیک آمریکایی‌ها در پیوند زدن برخی مشکلات داخلی اقتصادی به سیاست خارجی و منطقه‌ای ایران، از شعارهای تعداد قلیلی از معترضان درباره مسائلی از قبیل سوریه و فلسطین ابزار خرسندی کرده و بر حمایت واشنگتن از این به اصطلاح «مطالبات» تاکید کردند.

در بخش دیگری از گزارش المانیتور آمده است: «مقام‌های دولت ترامپ پیش از این گفته‌اند که آنها از دیدن نشانه‌های آشفتگی و ناآرامی در ایران به دنبال خروج آمریکا از برجام در ماه می خوشحال هستند».

این رسانه آمریکایی افزود: «بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین به عنوان 5 قدرت دیگر جهانی که توافق هسته‌ای 2015 (برجام) با ایران را مذاکره کردند، به حمایت از این توافق ادامه می‌دهند و وزرای خارجه اتحادیه اروپا تاسف عمیق خود را درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا اعلام کرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید