گوشی هوشمند، جایگزین کلید خودرو خواهد شد

کدخبر: ۲۳۱۰۸۳
​اقتصاد نیوز:بسیاری از خودروهای مدرن، مثل بی‌ام‌و X5 و سری 8 بدون نیاز به کلید فیزیکی و با استفاده از گوشی هوشمند همراه فناوری NFC، استفاده می‌شوند.
گوشی هوشمند، جایگزین کلید خودرو خواهد شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت،ادر آینده نزدیک شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای قفل و باز کردن درب خودرو استفاده کنید. این کار با استفاده از فناوری NFC موجود درگوشی‌ها انجام می‌شود. این کلید دیجیتال از فناوری ارتباط میدان نزدیک یا NFC برای باز کردن یا بستن درب بی‌ام‌و سری 8 جدید از طریق گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. و نیاز به کلید فیزیکی و متعارف برای این کار را از بین می‌برد.

bmw virtual key

 وقتی‌که گوشی هوشمند خود را کنار دستگیره درب خودرو بگیرید بازشده و بعد از وارد شدن به خودرو برای روشن کردن موتور باید گوشی را در قسمت شارژر وایرلس قرار دهید.این کلید مجازی بخشی از بسته دسترسی آسان برای مدل‌های x5 و همچنین سری 8 است و در آینده احتمالاً در دیگر مدل‌های مدرن صنعت خودروسازی جهان بکار گرفته خواهد شد.

bmw virtual key

بی‌ام‌و روش کارکرد استاندارد کلید مجازی را به این صورت شرح می‌دهد که خودرو قادر خواهد بود گوشی هوشمند را از چند متر دورتر تشخیص داده و به‌صورت خودکار عمل باز کردن و قفل‌کردن را بدون لمس دستگیره درب خودرو انجام دهد. با توجه به اینکه خودرو می‌تواند کلید را تشخیص دهد، لامپ‌های خودرو روشن‌شده و روشنایی محیطی لازم را برای استقبال از راننده و هدایت او تا درب منزل به هنگام شب فراهم می‌کند. کسانی که از بابت امنیت این سیستم نگرانی دارند نباید هیچ ترسی داشته باشند زیرا بی‌ام‌و همچنین توانایی خاموش کردن NFC از طریق سیستم iDrive را ارائه می‌دهد.

bmw key

علاوه بر این‌یک کلید مجازی، کارتی نیز در سیستم دسترسی آسان تعبیه‌شده است و شما می‌توانید از آن بجای گوشی هوشمند خود استفاده کنید. البته پیکربندی استاندارد بی‌ام‌و X5 جدید و سری 8 همچنان از سیستم ورود معمول و متعارف استفاده می‌کند. برای افرادی که خواهان پرداخت بیشتر هستند استفاده از کلید لمسی و همچنین راه‌حل گوشی هوشمند یک ویژگی متمایزکننده است که ۲۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید