پاسخ ظریف به ترامپ: روابط بین‌الملل جشنواره انتخاب ملکه زیبایی نیست

کدخبر: ۲۳۱۰۸۹
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به توئیت رئیس جمهوری آمریکا پیرامون صلح جهانی نوشت: روابط بین الملل جشنواره انتخاب ملکه زیبایی با کلیشه های نخ نما درباره آرزوی صلح جهانی نیست.
پاسخ ظریف به ترامپ: روابط بین‌الملل جشنواره انتخاب ملکه زیبایی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری با اشاره به توئیت رئیس جمهوری آمریکا درباره صلح جهانی نوشت: این اولین بار نیست که یک جنگ طلب ادعا می کند که به خاطر «صلح جهانی» جنگ به راه می اندازد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به تحریم های ایران و ضمن تهدید شرکت های بین المللی دارای روابط تجاری با تهران، مدعی شد: من در پی «صلح جهانی» هستم نه چیز دیگر.
وزیر خارجه ایران همچنین در پیام دیگری نوشت: کج خلقی ها و توئیت های با حروف بزرگ این واقعیت را که جهان از یکجانبه گرایی آمریکا خسته شده، تغییر نمی دهد. توقف تجارت آمریکا و از بین بردن 100 هزار شغل در این کشور برای ما مهم نیست، اما جهان از فرمان های بی فکر توئیتری پیروی نمی کند.
ظریف در پایان افزود: (این را) از اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ده ها شریک تجاری دیگر ما بپرسید.
به دنبال تحریم های واشنگتن علیه ایران، چین، روسیه و اتحادیه اروپا با اعلام حمایت خود از برجام تاکید کردند که از تحریم های آمریکا پیروی نمی کنند.
اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده است که قوانین مسدودساز این اتحادیه را برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران اجرا می کند.
افزون بر این، دستیار ویژه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت های این قاره را تهدید کرد که اگر از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی کنند، تحت تحریم این اتحادیه قرار خواهند گرفت.
توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 پس از حدود دو سال مذاکرات فشرده بین ایران، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در سال 2015 به امضا رسید، اما آمریکا به آن پایبند نماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید