موافق استیضاح/ چرا از طریق شستا نقدینگی را جذب نکردید؟

کدخبر: ۲۳۱۱۷۸
اقتصادنیوز: نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: با وضعیتی که در بازار کار حاکم است لیسانسه‌هایی را می‌بینم که حاضرند به عنوان مستخدم مشغول کار شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یحیی کمالی‌پور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی گفت: اتفاق صبح امروز مجلس بنده را بر آن داشت که صرف نظر از مسائل سیاسی به عنوان یک قاضی و جانباز جنگ تحمیلی مطالبی را بیان کنم.

وی ادامه داد: وزرات تعاون، کار و  رفاه اجتماعی نتوانسته خواسته‌های جامعه هدف خود یعنی رضایتمندی و اشتغال‌زایی را تحقق دهد و دغدغه زیر مجموعه این وزارتخانه همچنان باقی است. مجلس در راس امور با تصمیم امروز خود باید نشان دهد همچنان در راس امور است. جنوب استان کرمان و جنوب ده‌ها استان دیگر شرایط بدی را از نظر اشتغال جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده خود دارند و وزیر باید دغدغه آنان را رفع می‌کرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه بنده سیاسی حرف نمی‌زنم، ادامه داد: شاهد گریه‌های مردم حوزه انتخابیه‌ام هستم افرادی را می‌بینم که برای به دست آوردن یک لقمه نان چه فلاکت‌هایی نمی‌کشند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس جذب بخشی از نقدینگی کشور توسط مجموعه‌های اقتصادی شستا را از وظایف وزارت تعاون، کار و  رفاه اجتماعی دانست و افزود: بخش مهمی از اقتصاد کشور تحت مدیریت مجموعه شستا و پتروشیمی‌هایی است که زیر نظر وزیرند اما شستا نتوانسته شفاف‌سازی لازم را در مجموعه‌های اقتصادیش ایجاد کند و جلوی رانت و فساد جاری در این مجموعه‌ها را بگیرد.

کمالی‌پور از ربیعی پرسید: چرا از طریق شستا باعث جذب نقدینگی کشور نشده اید و زمینه رونق اقتصادی را به وجود نیاوردید و دغدغه جوانان بیکار را رفع نکردید؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید