ساخت باتری مبتنی بر کاغذ

کدخبر: ۲۳۱۴۲۱
محققان نوعی باتری زیست تخریب پذیر مبتنی بر کاغذ ساختند که در مقایسه با باتری های موجود در بازار کارایی بالاتری دارد.
ساخت باتری مبتنی بر کاغذ

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این باتری زیستی از ترکیب کاغذ و پلیمرها برای تامین توان الکتریکی بهره می برد. ساختارهای هیبریدی پلیمر و کاغذ سبک، کم هزینه و انعطاف پذیر هستند و این انعطاف پذیری یک مزیت محسوب می شود، زیرا با تا زدن و تغییر شکل دادن ساختار هیبریدی می توان میزان توان تولیدی باتری را بهبود بخشید. 
پلیمرهای مورد استفاده در این باتری شامل 'poly amic acid' و 'pyromellitic dianhydride-p-phenylenediamine poly' بوده و عامل اصلی ویژگی زیست تخریب پذیری آن محسوب می شوند. 
محققان از سال ها قبل برای ساخت باتری های مبتنی بر کاغذ و زیست تخریب پذیر در تلاش بودند، اما اغلب طرح های ارائه شده قادر به تامین توان کافی نبودند، فرآیند ساخت پیچیده ای داشتند، یا اساسا در مورد زیست تخریب پذیر بودن آن ها تردید وجود داشت. اما اکنون محققان دانشگاه ایالتی نیویورک طرح جدیدی را ارائه کرده اند که تمام این مشکلات را حل کرده است. 
محققان قابلیت تخریب پذیری این باتری را در آب مورد آزمایش قرار دادند و باتری بدون نیاز به هر گونه میکروارگانیسم، شرایط خاص یا اقدام ویژه ای از طرف محققان شروع به تجزیه کرد. 
به گفته محققان فرآیند تولید این باتری زیستی بسیار ساده است و ساختار مواد مورد استفاده در آن امکان دستکاری و ایجاد تغییرات را بر اساس نیازمندی ها فراهم می کند. 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Sustainable Systems منتشر شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید