ادامه اعتراض های گسترده ورزشکاران آمریکایی به ترامپ

کدخبر: ۲۳۱۵۴۹
​اقتصاد نیوز:تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در لیگ NFL به روش‌های مختلف اعتراض خود را به رییس جمهور آمریکا در هفته‌ نخست پیش فصل نشان دادند.
ادامه اعتراض های گسترده ورزشکاران آمریکایی به ترامپ

به‌ گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ‌ایسنا ، تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی (NFL) دیروز (جمعه) برابر دونالد ترامپ ایستادند. آنها هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا در هفته‌ نخست پیش فصل اعتراض خود را به رییس جمهور این کشور نشان دادند.

زانو زده، مشت‌های بالا برده، نشستن در نیمکت یا انتظار در رختکن روش‌های اعتراض این بازیکنان به ناعدالتی جامعه و خشونت پلیس نسبت به سیاهپوست های آفریقایی ــ آمریکایی‌ بود.

به نوشته رسانه‌ای  آمریکایی در دیدار دولفینز میامی با تامپا بای کوبانرز، هنگام نواخته شدن سرود ملی بازیکنان تیم میزبان به نام‌های کنی استیلز و آلبرت ویلسون زانو زدند و برات کین دست‌های مشت کرده خود را بالا برد.

در فیلادلفیا مالکوم جنیکس، کاپیتان ایگلز مانند دووانت باسبی استیلرز بر نیمکت نشسته بود. اغلب بازیکنان جاگورا جکسونویل مانند رمزی، تلوین اسمیت، فورنت و تی جی یلدون هنگام نواخته شدن سرود در دیدار برابر نیواورلئان از رختکن خارج نشدند.

در دیدار کیلوند، بروانز و نیویورک  جیانتس ده‌ها بازیکن تیم نیویورکی در جریان سرود زانو زدند. آنها با اعتراضات خود تنها مقابل ترامپ قرار نگرفتند ،‌ بلکه به NFL نیز اعتراض کردند چون این لیگ برای فصل جاری قانون جدیدی به ثبت رسانده است که بازیکنان معترض جریمه شوند.

ترامپ که از ماه ها قبل مقابل این بازیکنان ایستاده است در ماه می از ثبت قانون جدید خوشحال شد و گفت‌: بازیکنانی که هنگام سرود سر پا نمی‌ایستند نباید در این کشور حضور داشته باشند.

به همین خاطر رییس جمهور آمریکا از NFL خواست تا چنین بازیکنان معترضی را تا پایان فصل محروم کند. کاخ سفید مجبور شد دیدار رییس جمهور با بازیکنان قهرمان NFL (تیم ایگلز) را لغو کند چون اغلب آنها اعلام کردند به آن جا نمی روند.

NFL محبوب‌ترین لیگ آمریکا است و فوتبال آمریکایی ورزشی است که بیشترین پول‌ها در آن جا به جا می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید